ניצחונו של הסהרורי

אפילו הוא לא האמין שיצליח להפוך מחוסם כבישים לקובע סדר יום במערכת בחירות

אפילו משה פייגלין עצמו לא חשב שיצליח בתוך קצת יותר מעשור להפוך מחוסם כבישים הנתפס כהזוי וכסהרורי, למי שיקבע סדר יום במערכת בחירות בישראל. בקרב רבים הוא עדיין נתפס כהזוי וכסהרורי, ואפילו בתוך הליכוד יש רבים שלא רואים בו חלק לגיטימי מהרשימה.

אבל בסופו של דבר, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד ואנשיו השיגו השבוע את מטרותיהם: אחיזה ממשית בתנועה שעשויה להיות מפלגת השלטון הבאה והתברגות במקום ריאלי ברשימתה לכנסת.

בשבועות האחרונים גייס בנימין נתניהו את כל הכלים העומדים לרשותו כדי לדחוק את פייגלין למקום לא ריאלי ולצמצם את השפעתו. נתניהו בחר שלא להציב עמדות הצבעה ביישובים שבהם יש רוב ניכר למתפקדי פייגלין, האריך את משך זמן ההצבעה בפריימריז כשהתברר שאחוזי ההצבעה נמוכים, וגם פרסם רשימת מומלצים משלו. אבל בסופו של דבר, ההיפראקטיביות של נתניהו בעניינו של איש הימין הקיצוני, רק העצימה את כוחו. פייגלין האנדרדוג הצליח להביס את נתניהו הן בכך שנבחר למקום ריאלי, ובעיקר כשהוכיח כי הוא עומד היום בראש אחד המחנות הפוליטיים המשמעותיים במפלגה.

הפריימריז בליכוד הוכיחו לכל מי שפקפק כי מאחורי פייגלין עומדים אלפי חיילים ממושמעים. אבל את התודה האמיתית צריך פייגלין לשגר לנתניהו, שלולא החצין כל פעולה שעשה במטרה להיאבק בו, ספק אם פייגלין היה מצליח למנות כל-כך הרבה הישגים בפרק זמן כה קצר. *