אלוני חץ מבטלת את העסקה לרכישת הקרקע בפונה שבהודו

זאת שמונה חודשים לאחר שחתמה על זיכרון דברים וארבעה חודשים לאחר שנחתם ההסכם המחייב לרכישת המקרקעין, תמורת 25 מיליון דולר

אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים הודיעה אתמול (ה') כי היא מבטלת את העסקה לרכישת מגרש בעיר פונה (Pune) שבהודו. זאת, שמונה חודשים לאחר שחתמה על זיכרון דברים וארבעה חודשים לאחר שנחתם ההסכם המחייב לרכישת המקרקעין, תמורת 25 מיליון דולר. באוגוסט השנה חתמה חברה בת אמריקנית בבעלותה המלאה של אלוני חץ (Enabler Property Group) על רכישת 40% ממניות חברה של קרן השקעות אמריקנית במאוריציוס, המחזיקה ב-94% ממניותיה של חברה הודית. בעל המניות הנוסף (6%) הוא יזם מקומי שעוסק בתחום הנדל"ן בהודו.

היה פוטנציאל?

בכך למעשה יוצאת אלוני חץ יוצאת מעסקה לקבלת 40% מזכויות הבנייה במגרש בשטח של 500 אלף מ"ר. לחברה המקומית זכויות בנייה מאושרות לשכונת מגורים, מסחר ומבני ציבור, כשהתכנון היה לבנות במגרש כ-350 אלף מ"ר, בעיקר מגורים למכירה.

עם החתימה על זיכרון הדברים אמר נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, כי "פוטנציאל הצמיחה הרב הטמון בתחום הנדל"ן בהודו לא נעלם מעינינו, ואנחנו רוצים לקחת חלק וליהנות מהתהליכים שמתרחשים ביבשת זו. אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות נוספות שתואמות את אסטרטגיית ההשקעה שלנו בדרום מזרח אסיה ובהודו, ומקווים שבעתיד ייחתמו הסכמים נוספים".

אלוני חץ פעילה בארבעה שווקים עיקריים: ישראל, שוויץ, קנדה וארה"ב, ובנוסף פועלת החברה באנגליה ובהודו. בתחילת השנה החליטה אלוני חץ להשקיע עד 25% מהונה העצמי בדרום מזרח אסיה, באמצעות הקמת קרן להשקעות בנדל"ן בדרום מזרח אסיה (בעיקר וייטנאם) ובהודו בשםPacific Star Arrow.