נורית דאבוש בתלונה לשר דיכטר: "היוצרים מאיימים על אנשי הרשות השנייה"

טוענת כי 35 יוצרים פרצו היום לישיבת ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה, תלו חבל עם דמויות שחורות המייצגות את 15 חברי מועצת הרשות, ואמרו להם: "אנחנו נראה לכם מה זה הישרדות"

המאבק בין היוצרים לרשות השנייה עולה מדרגה: בעקבות פריצה של כ-35 יוצרים לישיבת ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה שהתקיימה היום (ה') בצהריים, פנתה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, בתלונה כי היוצרים מאיימים על אנשי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

במכתב ששלחה דאבוש לדיכטר היא מתריעה כי קיימת סכנה מוחשית לכך שחברים באיגוד היוצרים עשויים לפעול באלימות כנגד חברי מועצת הרשות השנייה או עובדי הרשות השנייה.

"במהלך ישיבה שקיימה ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה, הופיעו במפתיע כ-30 חברי איגודי היוצרים וביקשו להופיע בפנינו. למרות שביקשנו שרק 3 מהם ייכנסו, התפרצו בפראות כל השלושים לישיבה. היוצרים מיהרו לתלות חבל עם דמויות שחורות המייצגות את 15 חברי מועצת הרשות השנייה, הנושאות את הכיתוב 'מועצת הרשות השנייה'", כתבה דאבוש.

עוד ציינה דאבוש כי אחד מראשי האיגודים ציין כי בכוונת האיגודים לנקוט נגד המועצה בצעדים קיצוניים, שההתפרצות לישיבה היא רק "פרומו לא מוצלח" לעומתם. דובר נוסף ציין, לטענתה של דאבוש, כי "אנחנו נראה לכם מה זה הישרדות".

"כיו"ר מועצת הרשות אני בעד דיאלוג עם האיגודים ומבינה למצוקתם. עם זאת, אין לקבל אמירות מאיימות על אנשי ציבור והצגה ברוטאלית של חברי מועצה תלויים על חבל. לא מכבר הזדעזענו כולנו מתקיפתו האלימה של מנכ"ל חברת קשת, אבי ניר. הדבר מהווה קו אדום שנחצה ותמרור אזהרה ברור לחברה בישראל", כתבה דאבוש.

לדבריה, "מועצת הרשות השנייה בראשותי תוסיף ותפעל ללא מורא לטובת האינטרס הציבורי. עם זאת, מחובתי להתריע בפנייך, כמי שממונה על רשויות אכיפת החוק, כי יש לנקוט בצעדים המתבקשים כדי למנוע מעשה אלימות נוסף".

מהלך זה של פריצת נציגים מ-6 ארגוני היוצרים לישיבת המועצה, בא בין השאר לאור העיכוב בחשיפתו של דו"ח הרשות השנייה לשנת 2007, כפי שיתפרסם ביום ראשון הקרוב, כמו גם בגין כוונת הרשות השנייה לבצע שינויים במחויבויות ובכללים על-פי הם פועלים זכייני הערוצים המסחריים.

איגוד היוצרים מסרו בתגובה, כי "מכתבה של יו"ר הרשות השנייה - מן הראוי היה שיישלח לשר הבריאות ולא לשר לביטחון פנים".