הין היפני נותר חזק כנגד הדולר; גוברות הערכות להתערבות הבנק המרכזי במסחר במט"ח

TRIFX: "ישנן ספקולציות רבות שהבנק המרכזי של יפן יתערב במסחר במט"ח על רקע המשך נפילתו של הדולר מול הין" ; במהלך המסחר הלילי חצה הדולר מטה את רמת ה-90 ין לדולר ; האירו ממשיך לסגור פערים, נסחר סביב רמת ה-1.4979 דולר

הדולר ממשיך לאבד גובה ביחס למטבעות המובילים וזאת בהמשך למסחר אמש, על רקע דחיית תוכנית החילוץ לתעשיית הרכב האמריקנית. האירו נסחר עתה ביציבות סביב רמת ה-1.3373 דולר, אך הליש"ט נחלשת ב-0.31% ל-1.4979 דולר.

הין היפני ממשיך את מסע הטיפוס שלו ביחס לדולר ובמסחר הלילי אמש כבר חצה מטה את רמת ה-90 ין לדולר, כאשר הדולר איבד כ-2% מערכו ונסחר תמורת 89.5 ין - השער הנמוך ביותר מאז 1995. "ישנן ספקולציות רבות שהבנק המרכזי של יפן יתערב במסחר במט"ח על רקע המשך נפילתו של הדולר מול הין". ציינו ב-TRIFX, הזרוע הישראלית של FXCM. כעת נחסר הדולר ביחס לין בירידה של 0.84% ל-90.63 ין.

בנוסף לכך נציין כי גוברות ההערכות לכך שהפד' יפחית את הריבית בצורה אגרסיבית בשבוע הבא (ב-16 לחודש). וזאת על רקע שלל נתוני מאקרו שליליים לגבי המשק האמריקני.

בהמשך לכך נציין כי מדד מחירי היבוא רשם את ירידה של 6.7% במהלך חודש נובמבר, הירידה הגדולה ביותר מאז החלו לתעד נתון (1989), והוביל את הרמה השנתית לירידה של 4.4%, שפל של שש שנים. בנוסף, מספרי דורשי העבודה הראשוניים והמתמשכים זינקו לרמות הגבוהות ביותר מאז 1982.

ממחלקת המחקר של TRIFX, נמסר כי "הלשכה הלאומית למחקר כלכלי (NBER) כבר הכריזה שהכלכלה האמריקנית נכנסה למיתון בדצמבר 2007, אך נתוני שוק התעסוקה מצביעים על כך שהמיתון יימשך גם בשנת 2009".

יומן נתוני מאקרו עמוס צפוי היום לדולר, ועל כן סביר להניח כי הטלטלות בשוקי המט"ח ימשכו.

היום צפוי להתפרסם מדד המכירות הקמעונאיות.ץ על פי התחזיות המוקדמות הוא צפוי להצביע על ירידה של 2%, זה החודש החמישי ברציפות. " אין סכך הפתעות". ציינו ב-TRIFX, "הדבר סביר לאור השילוב של הזינוק בשיעור האבטלה לשיא של 15 שנה, המשך התמוטטות מגזר הדיור ותנאי האשראי הקשים". בהמשך צפוי פרסום ראשוני של סקר אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, הצפוי לרדת לשפל של 28 שנה ברמה של 54.8 בדצמבר לעומת 55.3 בחודש הקודם.

[לאתר המט"ח]