חברת מרצדס תחשוף בתערוכת דטרויט בחודש הבא אב טיפוס של המכונית החשמלית העתידית שלה. הרכב, המכונה כרגע "E-CELL", מצויד בשתי מערכות הנעה לבחירה. הראשונה היא מערכת הנעה חשמלית "נטו" עם מארז סוללות ליתיום-איון, שיכול לספק לה טווח נסיעה רצוף של כ-200 קילומטר בין טעינות.

אופציית ההנעה השנייה מצוידת בנוסף למנוע החשמלי גם במנוע בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1 ליטר, שלקוח מהסמארט הקטנה. היא מצוידת במארז סוללות קטן יותר, שמספק לה טווח תנועה של 100 ק"מ בלבד על חשמל בלבד, אולם מנוע הבנזין משמש כגנרטור מטעין - ומסוגל גם להניע את הרכב אם הסוללה התרוקנה.

בתצורה הזו מסוגלת המכונית להשיג טווח נסיעה רצוף של 600 קילומטר, לשאת ארבעה נוסעים ולהאיץ מאפס למאה קמ"ש ב-11 שניות. ההנעה מותקנת בתוך מרכב משודרג של האצ'בק בממדים של מרצדס A קלאס ובתעשיית הרכב מעריכים כי רכב סדרתי על אותו בסיס עשוי להיות מושק ב-2012.

דיימלר קרייזלר פועלת במקביל לפרוש תשתית טעינה במדינות שונות ובינתיים חתמה על חוזה לעריכת ניסוי של מאות נקודות טעינה בברלין ובערים מרכזיות באיטליה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.