משעל מדמשק: החמאס לא יחדש את הסכם הרגיעה עם ישראל שצפוי לפוג בסוף החודש

לעומת זאת, איסמעיל הנייה, ראש ממשלת החמאס בעזה שנאם היום בפני מפגינים, אמר כי אינו פוסל אפשרות של הסכם הרגיעה ; הארגונים הפלסטינים יישבו יחד ויחליטו האם להמשיך את הרגיעה ; ישראל תציב תנאים מחמירים יותר להמשך הרגיעה

"החמאס לא יחדש את הסכם הרגיעה עם ישראל שצפוי לפוג בסוף החודש"- זאת ההודעה שיצאה אחר הצהריים מדמשק. הדברים יוחסו למנהיג החמאס בעזה חלאד משעל שאמר את הדברים לרשת הטלוויזיה של החמאס.

לעומת זאת, איסמעיל הנייה, ראש ממשלת החמאס בעזה שנאם היום בפני מפגינים, אמר שהוא לא פוסל אפשרות של הסכם הרגיעה. הארגונים הפלסטינים יישבו יחד ויחליטו האם להמשיך את הרגיעה. ישראל תציב תנאים מחמירים יותר להמשך הרגיעה.

בעזה מציינים היום אנשי חמאס 21 שנים להקמת התנועה. במפגן כוח המוני בלב העיר עזה הם מבהירים לכל מי שמוכן לשמוע - ישראל, הפלסטינים ובעיקר אבו מאזן, שהם כאן בשביל להישאר בשלטון וגם מספקים עוד תזכורת מצמררת לכך שגלעד שליט כבר 903 ימים בשבי חמאס.

היום ייצא למצרים עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, כדי לדון על המשך הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. הרגיעה, שקרסה זה מכבר, צפויה לפוג רשמית ביום חמישי הקרוב.

גורמים במשרד הביטחון מסרו אמש כי מדובר בנסיעה שגרתית, אולם הבהירו כי אם חמאס יבקש להמשיך את הרגיעה - הרי שישראל תשיב בחיוב והרגיעה תימשך. עוד נמסר כי אם במועד הרשמי של סיום הרגיעה, הצפוי להתקיים ביום חמישי השבוע, יחודש ירי הקסאמים לעבר יישובי ישראל - ישראל "תגיב בחומרה".