יו"ר ועד עובדי הרכבת וסגנו נעצרו בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה

השוטרים פשטו הבוקר על מספר משרדים של ועד העובדים במתחמי הרכבת בלוד ובת"א, אספו מסמכים שונים ועצרו לחקירה 4 חשודים ; בין היתר הם חשודים כי הסכימו לגיוס עובדים לחברה תמורת תשלום "דמי כניסה"

עוד פרשת שוחד ברכבת ישראל: שוטרי יחידת ההונאה של משטרת מחוז המרכז עצרו את יו"ר ועד עובדי הרכבת, שאול עוקיש; סגנו, מיכה חיון; וכן את סמנכ"ל משאבי האנוש לשעבר, יצחק סרי; וכן בעל חברה המספקת שירותים לרכבת, וזאת במסגרת פרשת שוחד בוועד העובדים.

השוטרים פשטו הבוקר (ב') על מספר משרדים של ועד העובדים במתחמי הרכבת בלוד ובתל-אביב, אספו מסמכים שונים ועצרו לחקירה 4 חשודים. מדובר בחקירה סמויה שהחלה בחודש יוני השנה ועברה כעת לשלב הגלוי. בכירי ועד העובדים חשודים בקבלת שוחד וטובות הנאה במספר מקרים.

בין היתר הם חשודים כי הסכימו לגייס עובדים לחברה תמורת תשלום "דמי כניסה". כן הם חשודים שקיבלו שוחד מחברות שנותנות שירותים לרכבת, ובתמורה הבטיחו את זכייתן במכרזים להספקת אותם שירותים.

חלק מנושאי החקירה מבוסס על דו"ח מבקר המדינה, שמצא כי הרכבת שילמה ליו"ר ועד העובדים, ממלא מקומו וסגנו הטבות שכר חריגות, וזאת במועדים סמוכים לחתימה על הסכמי העבודה בחברה. המבקר גילה כי חלק מתוספות השכר הוענקו לראשי הוועד לאחר חתימת הסכמי המעבר של הרכבת לחברה ממשלתית ב-2003. התוספות והקידום בשכר לראשי הוועד ניתנו ללא אישור הדירקטוריון והממונה על השכר ברשות החברות, אולם כל מנכ"לי הרכבת מ-1999 ועד 2006 (עמוס עוזני, יוסי שניר ויוסי מור) והסמנכ"ל למינהל, יצחק סרי, אישרו אותן.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "חקירת המשטרה מתייחסת לאירועים שהיו בתקופת ההנהלה הקודמת. חלק מהמעורבים כבר אינם מועסקים בחברה. ההנהלה החדשה תשתף פעולה עם המשטרה ורשויות החקירה, ככל שיידרש, על-מנת לסייע למיצוי החקירה ולהגיע לחקר האמת ביסודיות, לטובת כל הצדדים".