לין לחברות כוח-האדם בישראל: האריכו את תקופת ההעסקה מ-9 חודשים לשנתיים

נשיא איגוד לשכות המסחר: "המהלך השגוי ונעדר ההיגיון של ההסתדרות ומשרד התמ"ת לקיצור תקופת העסקת עובדי חברות כוח-אדם תרם להאצת גל הפיטורים במשק"

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, יצא השבוע בקריאה ל-230 חברות כוח האדם הפועלות בישראל לעשות מאמץ מיוחד בתקופה זו לצמצום גל האבטלה: "הכוח המצרפי של כולכם הוא התוכנית והתשובה הטובה ביותר לצמצום האבטלה במשק. תוך כמה חודשים גם ההסתדרות הכללית וגם משרד התמ"ת יבינו זאת, אם טרם הבינו זאת עד כה", אמר לין.

לין אמר: "חברות כוח אדם בישראל הן כיום המערכת המשוכללת ורבת היכולת הגדולה ביותר במשק באיוש עובדים במשרות פתוחות. בעת הזאת תפקידן אף מתעצם ומקבל חשיבות מיוחדת, שכן יש עשרות אלפי משרות המחפשות עובדים ויש עשרות אלפי עובדים המחפשים משרות והן אלה המחברות בין השניים".

"המהלך השגוי ונעדר ההיגיון של ההסתדרות ומשרד התמ"ת לקיצור תקופת העסקת עובדי חברות כוח אדם תרם להאצת גל הפיטורים במשק", הוסיף לין. "שום שערה לא הייתה נופלת מראשו של עובד חברות כוח אדם, אם במקום להעסיקו בתור שכזה רק 9 חודשים, ניתן היה להעסיקו 24 חודשים".

"אולם, על אף קשיים מבניים אלה, שהם תולדה של מדיניות שגויה, אני קורא לכולכם, מכוח אחריותנו הלאומית, לפעול כיום ביתר שאת ולעשות כל שביכולתנו על מנת לתרום למאמץ הלאומי לחילוץ המשק מפני משבר האבטלה המאיים".