אפל הודיעה כי כנס Macworld הקרוב יהיה האחרון שלה - ככל הנראה גם עקב מצב בריאותו של ג'ובס

בהצהרה הרשמית של החברה נרשם: "תערוכות מקצועיות הפכו לחלק קטן מאד מהדרכים בהן החברה מגיעה ללקוחותיה"

אפל הדהימה את תעשיית הטכנולוגיה ואת המשקיעים גם יחד, כשהכריזה הלילה כי כנס ה- Macworld השנתי בינואר הקרוב - היכן שהחברה נוהגת לחשוף באורח דרמטי מוצרים חדשים - יהיה האחרון שלה.

החדשות הביאו לירידה של 5% ויותר במניות החברה במסחר המאוחר. מאוחר יותר החזירו המניות חלק מההפסדים.

בנוסף, נודע כי נאום המפתח (keynote) - האירוע המרכזי בתערוכה - יינתן ע"י מנהל שיווק בכיר בחברה במקום ע"י המנכ"ל, סטיב ג'ובס. הודעה זו עשויה להחיות את השמועות בדבר מצבו הבריאותי של ג'וס, שהחלו לאחר הופעתו הצנומה מוקדם יותר השנה.

אחד מהאנליסטים הוותיקים של אפל מעריך כי ככל הנראה, החברה כבר אינה רואה בכנס זירה יעילה, ולדעתו, מעורבים בהחלטה גורמים נוספים, כגון בריאותו של סטיב ג'ובס.

"תערוכות מקצועיות הפכו לחלק קטן מאד מהדרכים בהן החברה מגיעה ללקוחותיה", אמרה אפל בהצהרה הרשמית. "אפל מגיעה ליותר אנשים ביותר דרכים מאי פעם. הפופולאריות הגוברת של חנויות אפל, אותן מבקרים 3.5 מיליון איש מדי שבוע, ואתר החברה מאפשרים לה להגיע ישירות ליותר מ-100 מיליון צרכנים ברחבי העולם".

אפל הוסיפה כי היא מפחיתה את השתתפותה בתערוכות אחרות, כגון מקוורלד ניו-יורק, מקוורלד טוקיו ותערוכת אפל בפריז. תערוכת מקוורלד בסן פרנסיסקו תתקיים בראשית ינואר, כאשר המארגנים אמרו ל"מרקטווטש" שההצגה תימשך גם בלי אפל.

פול קנט, סגן הנשיא והמנהל של כנס מקוורלד, אמר כי החברה IDG מתחייבת לארח את התערוכה גם ב-2010, בלי אפל. אך אין זה ברור כיצד התערוכה תחזיק מעמד בלי המציגה הגדולה ביותר שלה.