מופז: התאונה בדרום יכולה היתה להימנע - "התנהגות הנהגים לאורך הדרך מעוררת סימני שאלה"

שר התחבורה: "אי-אפשר להסתיר ואי-אפשר לטייח" ; כינס מסיבת עיתונאים עם מנכ"ל מד"א, ראש אגף התנועה במשטרה ובכירים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעקבות התאונה המחרידה אתמול בדרום

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"אי אפשר להסתיר ואי אפשר לטייח", כך אמר היום (ד') שר התחבורה, שאול מופז, במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל מד"א אלי בין, ראש אגף התנועה במשטרה ניצב אבי בן חמו ויו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יאיר דורי, בעקבות תאונת האוטובוס הקטלנית אתמול.

מופז הוסיף כי "היה ויכוח במחסום. נקודה. היתה התנהגות שלא על פי התנאי הדרך והיא הובילה לתאונה המחרידה". בדבריו חזר שר התחבורה על טענותיו אתמול בזירת התאונה, שם אמר כי "התאונה נגרמה בעקבות בריונות בכביש".

"התאונה היתה יכולה להימנע אם הנהגים היו נוסעים בהתאם לתנאי הדרך", אמר מופז. "הצוות שלנו, במקביל לצוות המשטרה, ערך בדיקה לגבי התשתית", הוסיף ופירט את הממצאים שעלו מחקירת הכביש ומהם עולה, לדבריו, שהתאונה לא נגרמה בגלל פגם בתשתית. שר התחבורה גם ציין כי "מאז 2002 לא היו תאונות בכביש הזה, פרט לתאונה אחת קלה מאוד".

תאונה אילת

"נהיגה פרועה וכמעט מתגרה"

מופז ענה לשאלות העיתונאים, וחזר על טענותיו שריב בין הנהגים הוא זה שגרם לתאונה. "אי אפשר להתעלם מחוסר האחריות ושיקול הדעת, ומהנהיגה הפרועה וכמעט מתגרה בין שני האוטובסים".