15 דקות התהילה של נוויל ברודי

לפעמים, מיליון דולר פשוט לא מספיקים. הפוסט שהעלה חספר הבוקר הוא למעשה הודאה. הודאה בכך שהאתר החדש, נכשל במשימתו הראשונית - להגיע לקהל גולשים רחב יותר ולהתקבל באהדה בקרב המשתמשים.

זה לא בושה להודות בכישלון, וטוב שבנענע10 השכילו להפנים כי כמו בעולם העסקים - הלקוח תמיד צודק, או במקרה שלהם: הגולש תמיד צודק. גם הטענה השיווקית כי יש להתאים את המוצר לביקוש ולא להפך, זוכה לאישוש במקרה הזה: אם הגולשים נוטשים אותך וממלאים את החלל הווירטואלי בטוקבקים זועמים, מוטב להקשיב.

מה שעצוב בסיפור הזה, הוא שההשקה המחודשת שעתידה להתרחש בימים הקרובים מגיעה לאחר שהושקעו באתר למעלה מ-5 מיליון שקל, לאחר שנוויל ברודי, המעצב של האתר, שלשל לכיסו כמיליון שקל. זה, כזכור, מגיע מאתר שההפסדים שלו ב-2008 עתידים להסתכם בלמעלה מ-20 מיליון שקל.

ברודי כעת חווה על בשרו את מה שמיטב הפוליטיקאים והאומנים הישראליים חווים מדי יום - קהל המעריצים יהלל אותך ל-5 דקות, ואז ייהנה לקטול אותך למשך 5 חודשים. או כדברי אנדי וורהול - "15 דקות התהילה" של ברודי נרמסו תחת מחאת הגולשים.

על גיא אליאב, המנכ"ל החדש של נענע10, מוטלת כעת משימה מרכזית: למצוא מודל הכנסות מוצלח יותר לאתר ולא להישען רק על הכנסות מפרסומות, בטח לא במשבר הנוכחי. אליאב יכול להתנחם כעת רק בדבר אחד. הוא נכנס עם עלייתה של העונה החדשה של 'הישרדות', מה שייתן לו, אולי, 15 דקות של שקט תעשייתי, לא הרבה יותר מזה. *