ניתוח ממצאי סקר TIM: "גלובס" פותח פער של 68.5% על פני "דה מרקר" בגלישה היומית ממקומות העבודה

ניתוח הנתונים: לאתר "גלובס" יש הרבה יותר גולשים נאמנים שנכנסים מדי יום, ואילו ל"דה מרקר" יותר גולשים מזדמנים שנכנסים לאתר זה פעם בחודש או פעם בשבוע

מנתונים שהועברו היום (ד') ל"גלובס" על ידי חברת TNS-טלסקר, עולה כי "גלובס" פתח בנובמבר 2008 פער של 68.5% על פני "דה מרקר" בגלישה היומית ממקומות העבודה.

לפי נתוני גוגל, נרשם בשלושת החודשים האחרונים, בהם פרץ במלוא עוזו המשבר הפיננסי העולמי, זינוק של 52.4% במספר המשתמשים באתר "גלובס.

לפי TNS, כאשר בוחנים את הגלישה הכללית (בית ועבודה) קיים שוויון כמעט מוחלט בין שני האתרים ברמה היומית.

הנתונים מראים, כי לאתר "גלובס" יש הרבה יותר גולשים נאמנים שנכנסים מדי יום, ואילו ל"דה מרקר" יותר גולשים מזדמנים שנכנסים פעם בחודש או פעם בשבוע.

ב-TNS גם שאלו ספיציפית את הנדגמים בנוגע לתדירות הגלישה באתרים (ראו טבלה שנייה למטה). גם כאן נרשם פער גדול, כ-35%, לטובת מספר הגולשים המבקרים באתר "גלובס" מדי יום לעומת מספר הגולשים המבקרים ב"דה מרקר" מדי יום.

טבלה 1: יתרון גדול ל"גלובס" בגלישה היומית ממקומות העבודה

חשיפה יומית בעבודה חשיפה יומית
5.9 5.14 גלובס
3.5 5.17 דה מרקר
-344 -800 (מדגם)

טבלה 2: הגולשים "הכבדים" - הרבה יותר ב"גלובס" מאשר ב"דה מרקר"

מדגם לא יודע לעיתים רחוקות פחות מפעם בשבועיים עד חודש פחות מפעם בשבוע עד שבועיים 1 עד 2 פעמים בשבוע 3 עד 5 פעמים בשבוע כמעט כל יום כל יום
175 4.3 15.6 8 22.2 13.9 4.9 13.6 17.6 גלובס
228 7.8 20.4 8.4 15.9 11.4 10.5 14 11.6 דה מרקר

קפה לא כלכלי

סקר TIM נמנע בעקביות מהצבעה על אופי הגולשים: רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס".

לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו לאחרונה, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-40 אלף איש ביום שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר למרות שרבים מהם כלל לא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.