גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל באסיפת האג"ח: "אנו זקוקים לשקט תעשייתי כדי להמשיך לממש נכסים"

"זה יהיה יומרני לעסוק בהערכת סיכונים, החברה תמשיך להתקיים כחברה ציבורית ואם נראה שלא נוכל לשלם אז נדווח לכם על כך" ; "לא תהיה התחייבויות מפורשת של בעל השליטה, הסיכוי שהחברה תחלק דיבידנד בשנים הקרובות הוא אפסי"

באסיפת אג"ח ג' של בוימלגרין קפיטל , שבשליטת שעיה בוימלגרין, שהתכנסה הערב בת"א, בעקבות הערת "עסק חי" שצורפה לדו"חות האחרונים. אמר גיל טובול, מנכ"ל החברה כי "מאז האסיפה האחרונה אין לנו הרבה מה לחדש. תוכנית העבודה שלנו מבוססת על מימוש נכסים. אנו צריכים שקט תעשייתי בכדי לבצע זאת בצורה אופטימלית. ההתעסקות התקשורתית רק מעכבת עסקות. יש היום רשימת נכסים (של חברות ציבוריות שנמצאות במצב דומה) שהולכת ומתארכת מיום ליום כך שהאלטרנטיבות הולכות וגדלות.

טובול המשיך ואמר כי "אנו מאמינים שנצליח לממש ולעמוד בתוכניות. הערת ה"עסק החי" היא בסך הכול ביטוי חשבונאי של המצב הנוכחי. אין לאזורים שום בעיה עם הבנקים".

עוד הוסיף ואמר טובול למשקיעים כי "בעל השליטה הזרים הרבה כסף לחברה. יש לנו רגישות גדולה לתזרים המזומנים. שעיה רכש מכספו הפרטי אג"ח, אך אנו רוצים לעמוד בתשלום האג"ח של חודש מרץ. הראייה שלנו היום הרבה יותר קצרת טווח. רוצים לראות איך מסיימים את 2009 בתזרים חיובי.

לשאלת משקיע פרטי ששאל: מה הסיכוי שאזכה לראות את כספי? ענה טובול כי "אנו מסתמכים על מימוש של נכסים: מתחם אסותא בשנת 2009 והזרמת הון של בעלים. זה יהיה יומרני לעסוק בהערכת סיכונים. החברה תמשיך להתקיים כחברה ציבורית ואם נראה שלא נוכל לשלם - אז נדווח לכם על כך".

לשאלת משקיע פרטי ששאל : האם אפשר לעבות את הבטחונות?

ענה טובול: "לא ניתן. לא תהיה התחייבויות מפורשת של בעל השליטה. הסיכוי שהחברה תחלק דיבידנד בשנים הקרובות הוא אפסי".

"אנו צריכים שתוכנית המימוש תתממש. אנו סבורים שנצליח לעמוד בכך. אזורים תצא מחוזקת מהמשבר, כל משבר יוצר הזדמנויות. הבעיה באג"ח על הנייר, עדיין לא בעיה אמיתית. בוא ניתן סיכוי לתוכנית שהוצגה".

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה בהפסד של 129.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 59.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. כן, נרשם לה גירעון של כ-34 מיליון שקל בהון העצמי ותזרים מזומנים שלילי בסך 193 מיליון שקל. בשל כך, לדו"חות הכספיים האחרונים של החברה צירפו רואי החשבון שלה הערת "עסק חי", המשקפת חשש מחדלות פירעון.

מניית בוימלגרין קפיטל צנחה בשנה האחרונה בכ-90%, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-44 מיליון שקל בלבד. אג"ח ג' נסחרת בתשואת זבל של 134% ואג"ח א' בתשואה של 226%, רמות המשקפות חשש כבד של המשקיעים שלא יראו את כספם בחזרה.

לפי הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה לבוימלגרין קפיטל התחייבויות שוטפות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 4.3 מיליארד שקל.

באסיפת האג"ח הקודמת שהתקיימה לפני חודש וחצי, לפני פרסום הדוחות הכספיים, אמר טובול: "לבנק אין שום בעיה עם החוב. הם מודעים לשווי האמיתי של אזורים". לגבי יכולת החזר החוב של החברה ציין שהיא עתידה לבצע סדרה של מימושים, מתוך זה מכירת אחזקותיה בארבעה בתי מלון עד סוף השנה. בהמשך תמומש קרקע ביוסטון שבארה"ב, נכסים נוספים וכמובן ישנה גם חלוקת דיבידנד מצד חברת הבת אזורים.