טלוויזיה אלחוטית לסוני בטכנולוגיה של חברת אמימון

הטלוויזיות EX1 מגיעות עם קופסה אלחוטית אליה ניתן לחבר כל מקור וידיאו, לרבות: ממיר כבלים/לוויין, DVD וקונסולות משחק ; את המשדר ניתן למקם בכל מקום בבית ולשלוט עליו באמצעות שלט אלחוטי בתדר רדיו

חברת ישפאר, יבואנית סוני בארץ הציגה היום טלוויזיה אלחוטית (Wireless HD) ראשונה בישראל, שפיתוח הטכנולוגיה שלה נעשה על-ידי חברה ישראלית מהרצליה - אמימון. סדרת הטלוויזיות EX1 מגיעה עם קופסה אלחוטית אליה ניתן לחבר כל מקור וידיאו, לרבות: ממיר כבלים/לוויין, DVD וקונסולות משחק. את המשדר ניתן למקם בכל מקום בבית ולשלוט עליו באמצעות שלט אלחוטי בתדר רדיו, מה שחוסך מהלקוח להיות בטווח ראייה של השלט מול המשדר.

הטכנולוגיה של אמימון אורזת את סיגנל הווידיאו ומשדרת אותו למסך בתדר 5 ג'יגה הרץ ובאיכות רזולוציה באיכות של 1,080 פיקסלים. הצרכן יכול לתלות את הטלוויזיה בסלון ולמקם את המשדר ושלל האביזרים המחוברים אליו בארון נפרד בצד אחר של החדר, כאשר רק כבל חשמל בודד מחובר אל הטלוויזיה, ולשמור על סביבה נטולת חוטים. עלות מסך LCD בגודל 46 אינץ' הוא 26,900 שקל ומסך בגודל 52 אינץ' עולה 28,900 שקל.

מלבד המסך האלחוטי, הציגה סוני את מסך ה-LED מדגם ZX1 בעובי של 9.9 מ"מ ובגודל 40 אינץ', אשר מתוכנן להגיע לישראל במהלך ינואר (מחירו עדיין לא נקבע). גם חברת פיוניר הציגה אתמול מסך דק משלה בעובי 6.4 אינץ' בטכנולוגיית הפלזמה. המסך הזה מגיע בגודל 50 אינץ' והוא מיוצר לדברי החברה במהדורה מוגבלת של 1,500 יחידות בכל העולם בצבעים לבן וברונזה. מחירו של דגם ה-KRP הוא 33,900 שקל.

לדברי גיל לייזר, סמנכ"ל השיווק של פיוניר בארץ, "למרות התחזקות טכנולוגיית ה-LCD במסכים מעל לגודל 42 אינץ', מסכי הפלזמה עדיין שולטים בקטגוריה. כיום, יש גידול ניכר בקצב המכירות של מסכים בגודל 50 אינץ' וזאת מכיוון שהרזולוציה הגבוהה של המסכים ב-Full HD מאפשרת להתקינם בחללים קטנים יותר מהמקובל".

לדברי צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, "מחירי הטלוויזיות ירדו השנה ב-10% עד 15% מהמחיר שלהם, ואני צופה שהמחירים ימשיכו לרדת השנה עד 30%. אני מאמין שמי שייפגע בתקופה כזו הם דווקא מותגי האמצע". לדבריו, בישראל יימכרו כ-600 אלף מסכים ב-2008, מתוכם 85% מסכים דקים (LCD ופלזמות).