לראשונה: הרשות לחשמל תיעזר בחברה חיצונית לבקרה ופיקוח על חברת החשמל

פרסום המכרז הוא אחד התנאים שנקבעו בהחלטת הרשות לאשר תוספת של 2 מיליארד שקל בתעריפי החשמל לצורך מימון תוכנית החירום למשק החשמל

הרשות לחשמל מגבירה הפיקוח על חברת החשמל, ותיעזר לראשונה בחברה חיצונית על מנת לוודא שלא יהיו חריגות בתקציב ובלוחות הזמנים. ל"גלובס" נודע, כי הרשות פירסמה היום מכרז לקבלת הצעות למתן שירותי פיקוח ובקרה על פרויקטים בחברת החשמל. מדובר על פרויקטים של הקמת תחנות כוח ומתקני חשמל.

פרסום המכרז הוא אחד התנאים שנקבעו בהחלטת הרשות לאשר תוספת של 2 מיליארד שקל בתעריפי החשמל לצורך מימון תוכנית החירום למשק החשמל.

ההצעה הועלתה במקור על ידי הדירקטורים החיצוניים ברשות, רישאר בן חיים, ורו"ח שחר הררי, וזאת בהסכמה מלאה של שאר חברי הרשות. הרשות קבעה, כי הסכומים שיועברו לחברת החשמל ינוהלו בחשבון נפרד שיפוקח על ידי הרשות תוך הקצאת המשאבים על פי עמידה באבני דרך.

יש לציין, כי מדובר בפעם הראשונה בה הרשות לחשמל תיעזר בחברה חיצונית לפיקוח על חברת החשמל. תנאי המכרז כוללים דרישה מהחברות לניסיון מוכח

בתחום הפיקוח על הקמת פרויקטי תשתית בהיקף של 200 מיליון שקל בשנתיים האחרונות.

כמו כן, המתמודדים במכרז יידרשו להימנע מניגודי עניינים ולהתחייב שלא לבצע עבודות כלשהן עבור חברת החשמל במשך שנה לאחר סיום כל המטלות במכרז.