מנכ"לית אורן השקעות: "תנו לנו עוד קצת אויר לנשימה, לא אמרנו שנעשה לכם "תספורת"; אנו נותנים את הנשמה לחברה"

אילנית אוסטרוביצקי, בעלת השליטה בחברת בנדל"ן הקטנה ביקשה הערב באסיפת מחזיקי אג"ח א' שיתנו לה זמן בכדי שתוכל לממש נכסים במחירים סבירים ; מוטי זהבי הפתיע בהצעה לרכוש את החברה תמורת 8.5 מיליון שקל ; המוסדיים דרשו הגדלת ביטחונות

אילנית אוסטרוביצקי, מנכ"לית ובעלת השליטה באורן השקעות אמרה הערב באסיפת מחזיקי אג"ח א': "אנחנו בתקופה שאומרים לך כן בבוקר ובערב מוסיפים לך איזה תנאי. תנו לנו עוד קצת אויר לנשימה, אנו מבקשים עוד קצת זמן, לא אמרנו שנעשה לכם "תספורת". אנו נותנים את הנשמה לחברה".

חברת הנדל"ן לא שילמה את מלוא החוב למחזיקי האג"ח כמתחייב בסוף חודש שעבר (שילמה רק 40% מהסכום שהייתה צריכה לשלם). לדוחות החברה האחרונים צורפה הערת "עסק חי" המשקפת חשש מחדלות פרעון.

"החברה יכולה מחר בבוקר להיגמר ואני רוצה שיגדילו את הביטחונות. אם הם רוצים שאני לא אפרק את החברה שיגדילו שיעבודים בעוד 2-3 מיליון שקל לפחות", כך אמר משקיע מוסדי באסיפת האג"ח.

החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 5.1 מיליון שקל וגרעון בהון העצמי בהיקף של 3.4 מיליון שקל. לאורן השקעות התחייבויות שוטפות בהיקף של 50.7 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 78.4 מיליון שקל.

החברה חתמה היום על הסכם למכירת נכס בחולון ב-9.2 מיליון שקל בכדי לעמוד בהחזר החוב למחזיקי אג"ח א'. מרבית החוב של החברה לבעלי האג"ח ולא לבנקים. לאורן השקעות (לשעבר נאות מגור) מספר נכסים, המשועבדים לטובת מחזיקי אג"ח א' בהם פרויקט של 90 דירות במתחם ח-300 בחולון, פרויקט של 2 מגדלים בבית הדוידקה בירושלים.

הכסף לא יגיע מייד למחזיקי האג"ח, אלא לאחר השלמה של מספר תנאים, כולל אישור העסקה על ידי מחזיקי אג"ח א'. התמורה משועבדת לנאמן. הפתרון שהוצע לבעלי האג"ח על ידי החברה: מכירת מגרש 80 בחולון, משקיף מטעם בעלי האג"ח יאשר מכירות של נכסי מקרקעין וקיצוץ של 20% בהוצאות השוטפות של החברה.

אוסטרוביצקי: "מרכיב הזמן משפיע על המחיר. אנו לחוצים בזמן וזה השפיע על מכירת המגרש האחרונה. תנו לנו עוד פרק זמן ותקבלו את הכסף. יש עוד הצעה לרכישת החברה ביותר מ-8.5 מיליון שקל".

במארס 2008 השקיעה חברת הנדל"ן 20 מיליון שקל בפיקדון מובנה באירו, שמשלם ריבית שנתית של 10%, כל עוד ריבית האירו ל-30 שנה עולה על ריבית האירו ל-10 שנה. הפדיון הסופי של הפיקדון אמור להיות בשנת 2022, אולם הוא ניתן למכירה מדי יום לפי מחיר השוק.

אסיפת האג"ח נדחתה מספר פעמים במטרה לא לפגוע בחברה על רקע עסקה שאמורה הייתה לצאת לפועל. מחזיקי אג"ח א' יקבלו את הכסף, אך היקף הביטחונות שלהם ירד. אחד המשקיעים בחברה, מוטי זהבי, חשף באסיפה שהוא מוכן להזרים לחברה הון בגובה 8.5 מיליון שקל תמורת מניות החברה.

מנכ"לית החברה, אילנית אוסטרוביצקי עובדת ללא שכר מתחילת השנה. השליטה בחברה נרכשה בחודש ינואר מידי טאו תשואות ודורון סהר תמורת 47 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 92 מיליון שקל. היום נסחרת החברה לפי שווי של 5.4 מיליון שקל בלבד.

המשקיעים הגדולים בסדרה א' שהשפעתם רבה מיתר המשתתפים באסיפה, הם בית ההשקעות מגדל שוקי הון המחזיק בכ-4 מיליון שקל ומוטי בן ארי המחזיק ב-8 מיליון שקל. בסיום האסיפה לא נתקבלו החלטות אופרטיביות ואסיפת האג"ח הבאה נקבעה לעוד שבועיים, אז יוחלט האם לאשר את העסקה בחולון.