אין פסילות במכרז ההתפלה בשורק: כל 4 הקבוצות עברו את שלב המימון המוקדם

במכרז בהיקף של כ-2 מיליארד שקל מתמודדות קבוצות בראשות IDE- האצ'יסון, שיכון ובינוי, ויאוליה וגרנית הכרמל

ועדת המכרזים הבינמשרדית להתפלת מי-ים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, גיל שבתאי, הודיעה לארבעת המתמודדים במכרז להקמה, תפעול, אחזקה והעברה למדינה של מתקן להתפלת מי-ים באזור שורק כי הם עברו את שלב המיון המוקדם וכי הם יוזמנו להגיש את הצעותיהם לשלב הגשת ההצעות במכרז.

4 הקבוצות המתמודדות במכרז הן: קבוצת IDE (הנדסת התפלה) והאצ'יסון ווטר, קבוצת וויאוליה ותה"ל, שיכון ובינוי ואיוניקס מארה"ב וקבוצת GES שבשליטת גרנית הכרמל, שפיר הנדסה וברן. היקפו הכספי של המכרז נאמד בכ-1.5-2 מיליארד שקל

המתקן להתפלת מי-ים אשר יוקם בשורק יהיה בעל יכולת ייצור שלא תפחת מ-100 מיליון מ"ק לשנה וצפוי להיות מהגדולים בעולם. המכרז מפורסם בשיטת ה-B.O.T להקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן להתפלת מי-ים והוא צפוי להתפרסם בעוד כשבועיים.

כיום מספקים שני המתקנים הקיימים באשקלון ובפלמחים מים בהיקף של 130 מליון מ"ק למערכת המים הארצית, ומתקן שלישי הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים עתיד לקום באזור חדרה ולספק מים בהיקף של 100 מיליון מ"ק.

עוד יצוין כי חברת "מדרוג" נבחרה לבצע דירוג ראשוני לפרויקט סורק, במסגרתו מבוצעת בחינה והערכה של הסיכונים וההתחייבויות הכרוכים במימון הפרויקט, ובכלל זה סיכונים פיננסים, סיכונים הנדסיים, סיכוני הקמה, סיכוני תפעול וכיו"ב. הדירוג יסייע לגופים המוסדיים לממן בעתיד את הפרויקט וזאת כחלק ממדיניות החשב הכללי להרחיב את מקורות המימון, בעיקר בתקופה זו.

כמו כן, בימים אלה ועדת המכרזים מנהלת הליך להרחבת היקף המים המותפלים על ידי המתקנים הקיימים.בועדת המכרזים חברים נציגי משרדי האוצר, הגנת הסביבה, התשתיות הלאומיות והרשות הממשלתית למים וביוב.