משרד התחבורה נלחם ב"מאכערים" של הייבוא האישי: מינואר יהיה ניתן להגיש בקשות רק בדואר

המשרד פרסם נתונים דרמטיים על העלייה בייבוא אישי: ב-2008 הונפקו כ-2,300 אישורים לעומת 400 בלבד בשנת 2005 ; בעבר אילצה האפשרות להגיש בקשות לייבוא אישי במשרד התחבורה עצמו לשכור מאבטחים שישמרו על חדרי הפקידים במשרד

משרד התחבורה הודיע היום על מלחמה ב"מאכרים" של הייבוא האישי. המשרד הודיע כי מ-1 בינואר לא יתאפשר יותר להגיש בקשות לייבוא אישי של רכב פיזית במשרד התחבורה אלא להגיש בקשה ליבוא רכב אישי בדואר ולקבל את האישור ישירות לבית, ובתנאי שהבקשה עומדת בכל דרישות הנוהל לייבוא רכב אישי.

בשנתיים האחרונות חל גידול של מאות אחוזים ביבוא רכב אישי. ב-2008 בלבד הונפקו כ-2,300 אישורים לעומת 400 בשנת 2005.

חידוש במשרד התחבורה. החל מ-1 בינואר 2009 יוכל כל אזרח המבקש לייבא רכב בייבוא אישי לפנות בכתב לממונה על היבוא רכב במשרד התחבורה ולקבל את רישיון הייבוא ישירות לביתו ובתנאי שהבקשה עומדת בכל דרישות הנוהל לייבוא רכב אישי. כל אזרח המבקש לייבוא רכב בייבוא אישי יוכל להוריד מאתר משרד התחבורה את כל הטפסים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה ולשולחם בדואר למחלקת יבוא רכב שבמשרד התחבורה, לצורך בדיקת הטפסים. כמו כן ניתן למוסרם במסירה ידנית למשרד התחבורה. ההחלטה התקבלה בין השאר כדי להרחיק את תופעת ה"מאכרים" של הייבוא האישי ממשרד התחבורה ומפקידי המשרד. יצוין כי בעבר המצב אילץ את המשרד לשכור מאבטחים, שישמרו על חדרי הפקידים הרלוונטיים.

מ-1 בינואר לא יתקיימו יותר ימי קבלת קהל באגף הרכב וכל הבקשות יתבצעו באמצעות פניות בכתב.

בתוך כך פרסם משרד התחבורה נתונים דרמטיים על העליה בהיקף הייבוא האישי לישראל בשנה האחרונה. על פי נתוני המשרד ב-11 החודשים האחרונים של שנת 2008 הונפקו 2300 אישורים ליבוא רכב בייבוא אישי זאת לעומת 900 בשנת 2007, כ-400 בשנת 2006 וכ-250 בלבד בשנת 2005.

בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2008 לבדם הונפקו כ-280 רישיונות יבוא בכל חודש.

משרד התחבורה פרסם באתר האינטרנט WWW.MOT.GOV.IL את הדרישות למתן רשיון ליבוא אישי וכן את הטפסים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה. באתר המשרד ניתן גם למצוא את רשימת הדגמים המותרים ביבוא חופשי וכללים ליבואם.

משרד התחבורה גם בחר בשבוע שעבר במכרז במהנדס הרכב אבנר פלור, עובד המשרד, למשרת מנהל אגף הרכב במשרד, שאחראי בין השאר גם על הייבוא האישי. זאת בעקבות פרישתה של המנהלת הקודמת חווה בן ארי.