יובל בן זאב: "אמרנו כבר שהרבעון הרביעי של דלק רכב יהיה קשה - כעת נראה שהוא יסתיים בהפסד"

זאת על רקע השפעה קשה של שערי החליפין על מכירות החברה ; בכלל פיננסים חוזרים על המלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 33 שקל למניה, נמוך ב-15.4% ממחיר יעד קודם, וגבוה ב-62.3% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א

בבית ההשקעות כלל פיננסים פירסמו היום (ב') סקירה מעודכנת על מניית דלק רכב הנמנית על קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה.

בכלל מעריכים כי "דלק רכב בדרך להפסד רבעוני, על רקע השפעה קשה של שערי החליפין והאטה במכירות". בבית ההשקעות מזכירים כי בתחילת החודש הם קראו לרבעון הנוכחי של דלק רכב כ"רבעון האבוד", על רקע הירידה החדה במכירות המכוניות. התחזקות הין והאירו בשבועות האחרונים מביאים את האנליסטים להוריד פעם נוספת את התחזית לרבעון.

"אמרנו כבר שהרבעון הרביעי יהיה קשה לדלק רכב. כעת נראה שהוא יסתיים בהפסד". לשון דבריו של יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים, שמוסיף כי, "עם זאת, כל מי שיביט מעבר לתוצאות הרבעון הרביעי, יראה חברה אטרקטיבית".

האנליסטים מפרטים כי ההשפעה של שער החליפין פגעה ברווחיות הגולמית של דלק רכב, ואף הביאה להוצאות מימון גבוהות ביותר. דלק רכב אף ספגה עצירה במכירות רכבים חדשים - בכלל מעריכים כי גם בדצמבר השוק יהיה חלש. נוספת לכל זאת, הגריעה של דלק רכב ממדד המעו"ף, שצפויה להביא לירידה בהיקף המסחר במניה ולתוספת שלילית.

בכלל חוזרים על המלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 33 שקל למניה, נמוך ב-15.4% ממחיר יעד קודם, וגבוה ב-62.3% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א.

דלק רכב