נשיא לשכת רו"ח, ראובן שיף, לא יתמודד על קדנציה נוספת

קדנציה של נשיא לשכת רו"ח היא שלוש שנים, ולכל היותר ניתן לכהן שתי קדנציות רצופות

נשיא לשכת רו"ח, ראובן שיף, המכהן בתפקיד כשנתיים החליט שלא להתמודד לקדנציה נוספת. הקדנציה מסתיימת אמנם רק בעוד שנה - בסוף 2009 - ואולם שיף החליט כבר שאין בכוונתו להתמודד שוב על התפקיד. קדנציה של נשיא לשכת רו"ח היא שלוש שנים, ולכל היותר ניתן לכהן שתי קדנציות רצופות.

שיף ציין כי בשנה עד לסיום הקדנציה נותרה לו פעילות ועשייה רבה על רקע המשבר הכלכלי. לדבריו, לו וללשכה יהיה תפקיד מרכזי בחילוץ המשק מהמשבר הקשה. שיף הזכיר כי נבחר לתפקיד הנשיא פה אחד, וציין כי התפקיד דורש ממנו תשומות זמן אדירות ו-"100% מהאנרגיות".

תחת כהונתו של שיף היתה לשכת רו"ח גורם מעורב ופקטור משמעותי ומרכזי במערך קבלת ההחלטות הכלכליות. שיף, כנשיא הלשכה, השמיע את דעותיו בנושאים הכלכליים שעל הפרק, ולקח חלק בדיונים הכלכליים המשמעותיים אצל מקבלי ההחלטות, הן ראש הממשלה והן שר האוצר. לדברי שיף, "לשכת רו"ח קיבלה בשנים האחרונות הכרה ציבורית גבוהה מאד על-ידי כלל הגורמים במשק, בחברה ובמוסדות השלטון, ואעשה כמיטב יכולתי להמשיך במגמה זו בשנה הקרובה".

שיף הוא השותף המנהל של משרד רוה"ח שיף-הזנפרץ, המונה כיום כ-150 עובדים, ומדורג במקום ה-8 בארץ. באחרונה התמזג המשרד עם משרד רוה"ח הוותיק, וולקן-וינברג.

בתוך כך, הודיעה רו"ח איריס שטרק על כוונתה להתמודד על תפקיד נשיאת לשכת רו"ח. שטרק, שותפה בכירה במשרד רואי החשבון שטרק את שטרק, המשותף לה ולבעלה ומונה כ-40 עובדים, עוסקת בפעילות ציבורית בלשכת רו"ח מזה למעלה מ-15 שנה.

שטרק שימשה בעבר יו"ר נמל אשדוד. לדברי שטרק, "פעילותי בלשכה, בשילוב היכרותי עם עולם הביקורת, החשבונאות ועולם הדירקטוריונים מעניקים לי את הכלים הראויים להובלת הלשכה תוך מתן מענה הולם לצרכים של כל רואי החשבון החברים בה".