באוצר משנים כיוון? בלינקוב: "יש לבחון בחיוב את תוכנית ההקפאה של לוין"

אתמול הביעו בכירים באוצר התנגדות לתוכנית הממונה על השכר להקפיא השכר במגזר הציבורי

"אני סבור שיש לבחון בחיוב את תוכניתו של אילן לוין", אמר היום (ב') רם בלינקוב, הממונה על אגף התקציבים בישיבת ההנהלה השבועית של משרד האוצר. כך נודע ל"גלובס". התוכנית של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, מבקשת להקפיא ולדחות את תוספת השכר במגזר הציבורי.

מזכירה את התוכנית של ביבי

על פי ההסכמים עם ההסתדרות, בסוף השנה צפויים להתבצע מספר עדכוני שכר במגזר הציבורי: עדכון שכר בכירים לפי מדד המחירים לצרכן שהגיע השנה לכ-4%; תוספת של 5% לכלל המגזר הציבורי; ותוספות יתר למורים, למרצים ולרופאים, בעקבות הסכמה של מו''מ פרטניים שניהל אגף הממונה על השכר יחד עם האיגודים.

אתמול פורסם ב"גלובס" כי "תוכנית ההקפאה" של לוין, שמזכירה את תוכנית עידוד הצמיחה של בנימין נתניהו בשנת 2003, גרמה לחילוקי דעות במשרד האוצר ואף לכעס בקרב כמה בכירים במשרד, שכן לוין פנה לכאורה לכמה גורמים בכירים בהסתדרות כדי לשתף אותם בתוכנית.

יו''ר איגוד העובדים הסוציאליים איציק פרי, יו''ר ההסתדרות הרפואית יורם בלאשר ויו''ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, טוענים בתוקף כי "אף אחד מהאוצר לא דיבר איתנו על היוזמה. יתכן כי מדובר בבלון ניסוי של האוצר ושם רוצים לראות איך זה מתפרש במגזר הציבורי".

לכן, לא ברור אם האוצר אכן מתכוון ברצינות ליזום מהלך שכזה ומנסה לבדוק דרך התקשורת את התגובות או שמא, הנהלת האוצר לא מתייחסת ברצינות לתוכנית אך מנסה להביע תמיכה בלוין בעקבות הדברים הקשים נגד לוין שהגיעו ל"גלובס".

חיסכון של עד 3 מיליארד שקל

תוכנית הקפאת השכר רוחבית במגזר הציבורי צפויה לחסוך לקופת המדינה 1.5-3 מיליארד שקל, תלוי בהיקף ההקפאות. מדובר בכספים שיועדו למימון הגרעון המשמעותי, שצפוי בשנת 2009 להגיע ל-4%-5% ולתוכניות עידוד נוספות לתמיכה בצמיחה ובתעסוקה. *