בריטיש ישראל וטמרס נדל"ן התמזגו כדי להתמודד על רכישת נדל"ן מניב

בריטיש ישראל תקצה לטמרס נדל"ן 16% מהמניות ותשלם 171 מיליון שקל; הערכות: תתמודד על רכישת קניון רמת אביב

שניים מיהודי בריטניה העשירים ביותר עשויים לאחד כוחות בישראל ולהתמודד יחדיו עם תנאי המשבר הכלכלי העולמי בפעילות בתחום הנדל"ן המניב בישראל.

ענקית הקניונים הישראלית בריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי (74%) הציבורית וטמרס נדל"ן הפרטית שבשליטת פויו זבלודוביץ צפויות לחתום תוך יום או יומיים על הסכם למיזוג פעילותן.

בריטיש ישראל דיווחה הבוקר (ג') כי היא מצויה במו"מ מתקדם לקראת עסקה לרכישת כל המניות של טמרס נדל"ן מבעלי מניותיה. תמורת רכישת המניות תשלם בריטיש 171 מיליון שקל ותקצה לזבלודוביץ' 16.6% מהון המניות של בריטיש ישראל.

ל"גלובס" נודע כי החברה הממוזגת עתידה להתמודד על מגוון נכסים מניבים בישראל, כאשר הנכס הראשון שיעמוד על הפרק יהיה קניון רמת אביב של אפריקה ישראל, אך לצד עסקה זו ייבחנו הזדמנויות נוספות לרכישות נכסים, בעיקר מידי בעלים הצריכים כסף נזיל.

אייל שמיר תיווך

בחברות אמרו היום כי ההון העצמי המאוחד יחזק את בסיס ההון המשותף. יחס המינוף הנוכחי של בריטיש ישראל עומד על 76.8%, כך שלמעשה לחברה אין יכולת ורצון לבצע עסקאות נוספות, כדי לא לחרוג מאמות המידה הפיננסיות שלה. ל"גלובס" נודע כי מי שיזם את העסקה תוך ניצול היכרותו עם שני בעלי השליטה בחברות הוא אייל שמיר.

ההון עצמי של בריטיש ישראל בסוף הרבעון השלישי עמד על 1.204 מיליארד שקל, ושל טמרס על 400 מיליון שקל. לאור הסכום שתשלם בריטיש לטמרס (171 מיליון שקל), הרי בסיס ההון יגדל בכ-230 מיליון שקל, כך שההון העצמי הממוזג עומד על כ-1.434 מיליארד שקל, והחלק במניות שתקבל טמרס יהיה דומה לחלק מההון העצמי שהיא מביאה (16%).

בריטיש מביאה נכסים ששווים הכולל הוערך בסוף הרבעון השלישי בלמעלה מ-6.03 מיליארד שקל. 85% מההכנסות של בריטיש ישראל מגיעות ממסחר ו-15% ממשרדים.

הנדוניה שמביאה עמה טמרס, שחקנית גדולה בעולם אך עד כה שחקנית קטנה בנדל"ן המקומי, היא בעלות במלוא הזכויות בשני פארקים תעשייתיים ביוקנעם ובטירת הכרמל (דרומית לפארק מת"מ בחיפה) בשטח בנוי כולל של 92.8 אלף מ"ר, המושכרים כיום במלואם.

חשוב לזכור כי יש עדיין תנאים מתלים לעסקה: הסגירה הפיננסית צפויה לקחת חודשיים-שלושה, ולטמרס יהיו שני חברי דירקטוריון ביניהם אחד שימונה ליו"ר למשך שנתיים. אגב לפי דירוג עשירי בריטניה של ה"סאנדיי טיימס" מאפריל זבלודוביץ דורג במקום ה-31 עם 2 מיליארד ליש"ט ונואי במקום ה-101 עם 750 מיליון ליש"ט.