התחזית של אבי הוכמן מתממשת: דואר ישראל תפסיד ב-2009 כ-10 מיליון שקל

הסיבה העיקרית: אופן פתיחת השוק לתחרות, שהביא לאיבוד לקוחות אסטרטגיים לטובת המתחרים

התחזית של מנכ"ל דואר ישראל אבי הוכמן מתממשת והצפי הוא להפסד של כ - 10 מיליוני שקלים בתקציב 2009. דירקטוריון החברה אישר את תקציב החברה לשנה הבאה שצפויה להיות שנת ההפרטה של החברה, ולא ברור איך רשות החברות תוכל להפריט את החברה על רקע המשבר בשווקים ועל רקע העובדה שתנאי הרגולציה בשוק גרמו לחברה לאבד לקוחות עסקיים גדולים, כפי שחזה הוכמן.

דירקטוריון דואר ישראל, אישר את תקציב החברה לשנת 2009, שיעמוד על כ- 1.828 מיליארד שקל. תקציב 2009 כולל תקציב השקעות גדול להמשך שידרוג מערכות המיון, מערכות מידע, ורכישת טכנולוגיות מתקדמות. סך תקציב ההשקעות יעמוד על 134 מיליוני שקלים. ככל הידוע הרווח התפעולי של החברה הוא חיובי ועיקר ההפסדים באים כתוצאה מחובות עבר עבור הפרשות עובדים.

החברה מדווחת כי בשנת 2008 השלימה קליטת 1,700 עובדי קבלן למעמד עובדי חברה ובכוונתה לגייס 100 עובדים נוספים, וזאת לאחר שבשנים האחרונות הופרשו כ - 800 עובדים.

אבי הוכמן, מנכ"ל החברה: "תקציב 2009 כולל בתוכו את העלויות הכרוכות בקליטת כ- 100 עובדים חדשים למצבת כוח האדם הקבוע של החברה". לדבריו, בעידן שבו חברות מפטרות עובדים, נמצאת חברת הדואר בתהליכי קליטת עובדים חדשים המיועדים בעיקר לצורך שיפור השירות בסניפים ובמוקדי שירות הלקוחות. נציין כי כל זאת ייעשה בהמשך להשלמת קליטת כ-1,700 עובדי קבלן למעמד של עובדי חברה. בכך מימשה חברת דואר ישראל את התחייבותה, עפ"י החוק, להעביר את חלק הארי של עובדי הקבלן למצבת כוח האדם הקבועה של החברה.

נושא חשוב שעומד בראש סדר יומה של דואר ישראל הוא שיפור השירות הניתן ללקוחותיה בכל מגוון הפעילויות והשירותים שהיא מספקת. שידרוג מערכי המיחשוב והצטיידות במערכות ממוכנות מן המתקדמות שיש ימשיכו ויחזקו את יכולותיה של דואר ישראל בתחום העברת דואר וחבילות בארץ ובחו"ל בשוק התחרותי.

בנוסף, הוקצה תקציב מיוחד להמשך פיתוח שירות ה-IPOST מערכת למשלוח דואר באמצעות אתר חברת הדואר לתא דואר אלקטרוני מאובטח שיוקצה לכל אזרח בישראל שיחפוץ בכך.