רשת בענן

אודי אנג'ל רוצה להתמזג עם קשת, אבל עד הוא בודק את השוק באמצעות בלון הניסוי

רגע לפני סוף השנה, ואודי אנג'ל, מהבעלים של זכיינית ערוץ 2 רשת, הפריח לאוויר את אחד מבלוני הניסוי הגדולים של שנת 2008 - מגעים למיזוג בין רשת לבין ערוץ 10. לאנג'ל אין הרבה מה להפסיד: רשת תסיים את השנה עם הפסד גדול, אבל ככל הנראה מה שמצפה כרגע לאנג'ל ולרשת בשנת 2009 - גרוע יותר.

אנג'ל חושב שהדבר הנכון ביותר עבור רשת הוא מיזוג עם קשת. זה ברור, והוא לא לבד: גם מוזי ורטהיים מבעלי קשת חושב כך, הרשות השנייה מסכימה ואפילו שר התקשורת לא מתנגד. בעצם, כולם חושבים שזה לא רעיון רע, ובכל זאת - זה לא ממש קורה. למה? ענייני אגו, אין הסבר אחר. ורטהיים רוצה מיזוג, אבל בטח לא מיזוג של חצי בחצי. מבחינתו, אנג'ל (רשת) לא שווה לורטהיים (קשת). לגרסתו, כל אחד והנדוניה שלו, ומה לעשות, בימים אלה הנדוניה של רשת רחוקה מלהיות שווה לזו של קשת.

בפני אנג'ל, שועל ותיק וממולח בשוק העסקים אך צעיר יחסית בשוק הטלוויזיה, לא נותרה ברירה. אולי הוא אפילו הצליח לשכנע גם את עצמו לרגע, שערוץ 10 הוא אלטרנטיבה ראויה: במהלך החודשים האחרונים התנהלו שיחות בין יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, לבין אנג'ל. גם אם היה זה בלון - לא היה בו רק אוויר חם.

אבל גם אם קורה מהלך כזה, הרי שהכדאיות העסקית שלו לא ממש נראית לעין: מה לעזאזל יש לרשת להיכנס לשותפות בערוץ 10? למה לרשת או לאנג'ל לוותר על מותג מצליח כמו ערוץ 2, עם רייטינג ממוצע של 20% והפסדים שכנראה יעלו על 25 מיליון שקל השנה, ולהחליפו במותג עם רייטינג ממוצע של 10% והפסדים גדולים בהרבה?

ובכל זאת, אנג'ל, במהלך שלימים יתברר אם מחוכם או לא, הצליח להרעיד פה את השוק בשבוע באחרון. כולם התעוררו. אולי ורטהיים עדיין לא מצמץ, אך הכול עדיין פתוח. גם הרגולטור עשוי להיות מושפע בעקיפין מהמלך, והוא עשוי להאיץ את המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות, מה שצפוי לקדם את אנג'ל ואת רשת. לאנג'ל אין מה להפסיד מבלון הניסוי שהפריח השבוע. מקסימום כמה שעות של שיחה נעימה ואינטליגנטית עם מימן. מה רע? *