הגירעון של קליפורניה מעמיק: תקפיא תקציב לפרויקטים בבנייה

מושל מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, איש המפלגה הרפובליקנית, ובית המחוקקים של המדינה, הנשלט בידי המפלגה הדמוקרטית, אינם מצליחים להגיע לכלל הסכם על הדרך המתאימה להתמודד עם הגירעון התקציבי שהחל לפני שנתיים וכבר תפח ל-42 מיליארד דולר.

האבטלה הגוברת וההיחלשות של ההוצאה הצרכנית מצמצמות את הכנסות המדינה ממסים. שוורצנגר והמנהיגים הדמוקרטיים של בית המחוקקים נפגשו שלשום (ג'), אך לא הצליחו לגבש פתרון.

ב-17 בדצמבר הצביעה הוועדה לניהול הוצאות המדינה בקליפורניה, California Pooled Money Investment Board, בעד הקפאה של תקציבים לבנייה למשך שישה חודשים.והמהלך יפגע בכלכלת המדינה, שבה כבר פוטרו יותר מ-118 אלף עובדים בשנתיים האחרונות. "מדובר בפגיעה חמורה בעבודות התשתית החיוניות כל-כך להבראת כלכלתנו", אמר שר האוצר של קליפורניה, ביל לוקייר.

ההחלטה להשעות את התקציב מאלצת את הגופים הממשלתיים בקליפורניה לבחון מחדש 2,000 פרויקטים שלא הושלמו, כדי להחליט איזה מהם יידחו. הפרויקטים כוללים כבישים מהירים, גשרים, בתי-חולים, סכרים, בתי-ספר ובנייני ציבור שונים. המדינה לא תוכל להמשיך לממן את כל הפרויקטים, משום שאז לא יהיה ביכולתה לשלם ריבית על אג"ח, משכורות וביטוח בריאות ל-238 אלף העובדים בשירות המדינה.