המוכרים שולטים בזירה

סמנו במפה שלכם את נקודות הציון הבאות: 565 ו-520
>ניתוח טכני של תל אביב 25 לקראת פתיחת שבוע המסחר

האזור 642-661 היה אזור התנודתיות והמבחן אותו ציינו בעדכון האחרון. כתבנו שיציאה ממנו אמורה ללמד על מהלך משמעותי של תל אביב 25 בכיוון היציאה. ובכן, ת"א- 25 יצא ויצא למטה.

מכיוון שהגדרת המגמה לטווח הבינוני והארוך הייתה ונשארה מגמת ירידה, אין לנו בעיה טכנית להשאיר אותה ככזו לאור תוצאות המסחר של השבוע החולף. זאת, למרות שמבט מקרוב על המסחר מלמד על סוג של התלבטות וחוסר כיוון. מי שתומכים בהגדרת המגמה כמגמת ירידה הם האינדיקטורים הטכניים שהגיעו לרמת שיא מסוימת, נמוכה מהשיא של ה"תנודתיות הסטנדרטית", והחלו לרדת.

רמת המבחן-ההתנגדות המשמעותית לטווח הבינוני-ארוך נשארה 655. מהלך מעל 655 יחייב עדכון ראשוני של התרחישים ומהלך מעל 710 יאשר שינוי מגמה למגמת עליה. ההסתברות לירידה גבוהה משמעותית מההסתברות לעליה. היה ותל אביב 25 אכן יישאר מתחת ל-655 וכמובן אם ימשיך לרדת, הגדרת המגמה לטווח הבינוני-ארוך תישאר מגמת ירידה. היה וכך יהיה, סמנו במפה שלכם את נקודות הציון הבאות: 565 ו-520. אלו הם היעדים הקרובים של מגמת הירידה. לטווח הקצר ניתן לסמן גם את 617. מהלך מתחת ל-617 יחשב אישור נוסף לכך שהמוכרים שולטים בזירה. ניתוח נפח המסחר מראה שהם עדיין לוחצים כלפי מטה ואין קונים שאוספים את המניות.