מנכ"ל חדש למק'אפי ישראל: צפריר חקלאי, בכיר בסיסקו ישראל

לפני כולםמינויו של חקלאי לתפקיד נעשה לאחר שביוני האחרון החלה חקירה פנימית בחברה בחשד לאי-סדרים ; בתום החקירה פרש יניב אלפי, מנכ"ל מק'אפי הישראלית שיצא לחופשה עם תחילת החקירה

צפריר חקלאי, בכיר בסיסקו ישראל, עומד להתמנות לתפקיד מנכ"ל מק'אפי (McAfee) ישראל - כך נודע ל"גלובס". חקלאי צפוי להיכנס לתפקידו החדש בחודשים הקרובים. מק'אפי ישראל ביקשה שלא להגיב לדברים.

חקלאי מילא בעשור האחרון שורה ארוכה של תפקידים בסיסקו ישראל. הוא החל את דרכו בתפקידים בתחום המכירות, ובשנים האחרונות מילא תפקידי ניהול במסגרתם היה גם אחראי על פעילות הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה, היה מנהל החטיבה העסקית, ומנהל החטיבה הביטחונית-ציבורית.

מינויו של חקלאי לתפקיד נעשה לאחר שבחודש יוני האחרון החלה חקירה פנימית בחברה בחשד לאי-סדרים. בתום החקירה, יניב אלפי, מנכ"ל מק'אפי הישראלית שיצא לחופשה עם תחילת החקירה, פרש מתפקידו.

החקירה בישראל החלה תוך כדי חקירה אחרת שניהל התאגיד העולמי שבעקבותיו התפטר המנהל האזורי של מק'אפי במזרח התיכון, פטריק היאתי, שישב בדובאי. החקירה של החברה בסניף הישראלי התבצעה בעקבות מסקנות החקירה אותה ניהלה החברה לגבי הניהול האזורי.

מק'אפי, ענקית אבטחת המידע הבינלאומית שמוכרת את מוצרי האבטחה שלה גם בשוק המקומי, נסחרת לפי שווי שוק של 5 מיליארד דולר. היא הוקמה ב-1997 ומציעה פתרונות לשוק הארגוני והשוק הפרטי בתחומי אבטחת מידע, ובהם גם תוכנת אנטי וירוס ושירותים נלווים.

למרות הסיטואציה אליה נקלעה, מק'אפי ישראל הצליחה בשנה החולפת עם הזכייה בפרויקט האנטי וירוס של הממשלה לצד חברת טרנד-מיקרו ולראשונה הצליחה למכור מוצרים ללקוחות שבעבר עבדו עם המתחרה הגדולה סימנטק. בין הלקוחות המקומיים אפשר למצוא את צה"ל ומוסדות פיננסיים. הפעילות המקומית של מק'אפי מקיפה כ-30 עובדים במרכז הפיתוח בתל-אביב ועוד 5 עובדים בתחום המכירות, תמיכה טכנית וההפצה.