בעקבות הלחימה: חברות התקשורת יעניקו הטבות לכל היישובים בעוטף עזה כולל האזורים הנוספים שנכנסו לקו האש

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] היום הודיעו yes ו-HOT על שורת הטבות לתושבים באזורי האש, ולאחר מכן הצטרפה מירס ויתר החברות הסלולריות יצטרפו ככל הנראה בהמשך ; חברת yes הייתה הראשונה להודיע על פתיחת ערוצי הילדים לצפייה חופשית

בעקבות הלחימה בעזה חברות התקשורת יעניקו הטבות לכל היישובים בעוטף עזה כולל האזורים הנוספים שנכנסו לקו האש. היום הודיעו yes ו - HOT על שורת הטבות לתושבים באזורי האש, ולאחר מכן הצטרפה מירס ויתר החברות הסלולריות יצטרפו ככל הנראה בהמשך.

חברת yes הייתה הראשונה להודיע על פתיחת ערוצי הילדים לצפייה חופשית. ההטבה תינתן לכל היישובים באזורים שעשויים להיקלע לקו הרקטות, מה שאומר שגם אשדוד, קרית גת וכו', יוכלו ליהנות מההטבה. בנוסף קיים ערוץ 101 בו משודרות חדשות מהעולם על מסך מפוצל.

HOT החליטה להרחיב את ההטבות ובעקבות המצב היא תפתח את כל הערוצים עד לסיום חופשת החנוכה ביום שלישי, ולאחריה להשאיר את הערוצים פתוחים בכל אזור הדרום, עד להודעה חדשה.

במקביל הופך ערוץ 66 ב-HOT (לבעלי ממיר דיגיטלי) לחדר מצב חדשותי. בערוץ ישודרו ללא הפסקה ערוצי החדשות המובילים בארץ ובעולם, זאת לטובת לקוחות החברה שיוכלו להתעדכן בכל רגע בנעשה בגיזרת החדשות בשפה הנוחה להם. בתחתית המסך יוכלו הלקוחות גם לצפות במבזקוני החדשות של YNET.

בהמשך להודעת yes הצטרפה מירס, והחברות הסלולריות השהו הודעה על הטבות עד לשעות הצהריים. מירס הייתה החברה הראשונה שהודיעה על היערכותה להרחבה והגברת תשתית התקשורת באזור הדרום. מירס היא ספקית הטלפוניה הסלולרית של צה"ל ולכן מיד עם תחילת פעילות צה"ל באזור, נערכה לעיבוי והגדלת קיבולת האתרים, במטרה לתת תמיכה תקשורתית בהתאם לצורכי הצבא.

במקביל החברה הודיעה כי למשך השבועיים הקרובים, היא תעניק שיחות ווקי טוקי חינם לכ- 50,000 אוחזי מכשירי מירס אישיים (VPN) בצה"ל, הטבה שנמצאה שימושית ביותר בסיטואציות דומות בעבר. החברה מסרה גם כי במהלך סוף השבוע האחרון, סייעה למרבית העיריות, המועצות האזוריות והמקומיות באזור הדרום ולגופי החירום וההצלה, בהיערכותן למצב הנוכחי ובמקביל ניתנו שירותים מיוחדים שהותאמו למצב כמו: שירותי תוכן וסיוע בחירום.

גם סלקום נרתמת למען תושבי עוטף עזה, שדרות, נתיבות ואשקלון ומעניקה להם במהלך השבוע הקרוב 50% הנחה על זמן אוויר בתוך רשת סלקום. מהחברה נמסר: "סלקום מחזקת את ידיהם של תושבי עוטף עזה בתקופה קשה זו, וזה המעט שניתן לעשות למענם".

חברת פרטנר הודיעה על רקע המצב הביטחוני, כי כל חיילי הסדיר, בתוכנית orange חיילים, באזור קו העימות מאשדוד דרומה יקבלו הנחה של 50% בשיחות בתוך רשת orange ובמשלוח הודעות SMS לכל היעדים, ממחר למשך השבועיים הקרובים.

כמו כן, הודיע מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, כי ניידות orange בשיתוף האגודה למען החייל ובתיאום מלא עם כוחות הביטחון, יתנו שירות בקו העימות לכל החיילים מכל החברות.

הניידות יעניקו מגוון שירותים הכוללים: הטענת טלפונים, תיקונים וחלוקת צ'ופרים.

בזק בינלאומי הודיעה כי החליטה לתמוך בתושבים ומעניקה להם 60 דקות חינם לשיחה עם קרוביהם בחו"ל. ההטבה הינה ללקוחות כל החברות ביישובי עוטף עזה והישובים הנוספים שנכנסו לאחרונה לקו האש, בחיוג מטלפונים נייחים וניידים ליעדים נייחים בחו"ל. ההטבה בתוקף מיום הרישום ועד תאריך ה- 10/01/09. לקוחות מעוניינים יצטרכו להירשם לשירות במוקד החברה.