רמט זכתה במכרז להקמת התשתית לתחנת הרכבת בבנייני האומה ב-83 מיליון שקל

סולל בונה נבחרה ע"י החברה הלאומית לדרכים לבנות את מחלף חולון מזרח, בעלות של 260 מיליון שקל

פחות מחודש לאחר שהקבינט הכלכלי של הממשלה אישר את חידוש העבודות להקמת הקו המהיר לירושלים, רכבת ישראל מתחילה לקדם את הפרויקט.

רכבת ישראל הודיעה כי חברת רמט זכתה במכרז להקמת התשתית לתחנת הרכבת התת קרקעית בבנייני האומה בירושלים. רמט נמצאת בשליטת קבוצת אלעזרא, שבשליטת איש העסקים אלי אלעזרא, שרכש את החברה מידי האחיות מרים דורון ועליזה יפו.

מדובר במכרז להקמת שלד "תחנת האומה" וכרייה אנכית של פירים עבור קו הרכבת המהיר לירושלים, בסכום של 83 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). ההצעה של רמט נבחרה מבין הצעותיהן של טר ארמה, רם הנדסה ולינום. מהרכבת נמסר כי העבודות יתחילו כבר בתקופה הקרובה.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", ברכבת תכננו לבחור את הזוכה במכרז כבר לפני כארבעה חודשים, אולם בהנהלת החברה החליטו לחכות לאישור סופי של הקבינט לפרויקט לפני בחירת הזוכה.

הפרויקט נחשב למורכב מאוד מבחינה הנדסית וטכנית, בשל העובדה שהתחנה תהיה בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. לרמט יש ניסיון בפרויקטים הנדסיים מורכבים, ובין השאר, החברה היתה הקבלן המבצע בהקמת גשר המיתרים בכניסה לירושלים.

מתחם הכניסה לתחנה מתוכנן כקוביית זכוכית. רציפי התחנה ימוקמו בעומק 80 מטר, אורך הרציפים יהיה 300 מטר, כאשר סה"כ שטח, כולל רציפים ומנהרות, הינו 26,000 מ"ר. מעליות לפינוי מהיר ומערכת דרגנועים ארוכה ומורכבת יעבירו את הנוסעים מתוך הרציפים ואליהם.

פרויקט סלילת הקו המהיר לירושלים, בעלות של כ-6-7 מיליארד שקל, נחשב לאחר מפרויקטי התשתית הגדולים בשנים הקרובות. משך זמן נסיעה הצפוי יעמוד על 28 דקות נסיעה בין ת"א לירושלים, בתדירות מתוכננת של 3 רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. כ-2.8 מליון נסיעות צפויות בשנה הראשונה להפעלת הקו.

בתוך כך, הודיעה החברה הלאומית לדרכים על בחירתה של חברת סולל בונה פיתוח וכבישים כקבלן המבצע להקמת פרויקט מחלף חולון מזרח. מדובר במחלף על כביש אשדוד-ת"א (מס' 4), בפרויקט שבנייתו תימשך כשנתיים וחצי. עלות הפרויקט 260 מיליון שקל.

המחלף יחבר בין גשר שדרות ירושלים בחולון לכביש מס' 4, תוך אפשרות כניסה לעיר חולון מכיוון דרום וצפון, ויציאה מהעיר לכיוון דרום.

בחברה הלאומית לדרכים ציינו, כי הסדרת הכניסה הראשית לעיר חולון באמצעות חיבור הגשר החדש לכביש 4, בנוסף על הכניסה הקיימת כיום מכביש 44, תגביר את נגישותם של תושבי האזור לאזורי המגורים וכן לשטחי התעסוקה והמסחר הסמוכים.