טאו תשואות ממשיכה לממש נכסים: תמכור בחזרה את החזקתה בסקיילקס ב-278 מיליון שקל

בנוסף, תמכור החברה את זרוע הנדל"ן שלה - טאו תשואות שכוללת את החזקת החברה ב-25% מקניון מול הים ובניין לשימור ברחוב יהודה הלוי בתל-אביב ; החברה הקטינה את התחייבויות האשראי שלה ב-410 מיליון שקל

חברת טאו תשואות בשליטת איש העסקים אילן בן דב, הודיעה היום על מהלך חד של צמצום המינוף של החברה. במסגרת המהלך, תמכור טאו את כלל החזקתה ב-סקיילקס בחזרה לחברת סקיילקס. המדובר הוא ב-24.8% ממניות החברה שימכרו במחיר של 30 שקל למניה המשקף לעסקה פרמיה של 15% על מחיר המניה היום בבורסה בת"א. מכירת ההחזקה בסקיילקס תזרים לקופתה של טאו תשואות כ-278 מיליון שקלים.

במסגרת אותה תוכנית, הודיעה טאו תשואות על מכירת זרוע הנדל"ן של החברה, טאו נדל"ן, המכירה של החברה תכלול את החזקתה של טאו ב-25% מקניון מול היום ובית לשימור ברח" יהודה הלוי בתל אביב. הערכת השווי לקניון מול היום עומדת על 960 מיליון שקל. בניכוי ההתחייבויות לבנק דיסקונט, ובזיכוי החברה על האג"ח שהונפק לטובת קניון מול הים, תרשום טאו תשואות רווח של כ-70 מיליון שקל על מכירת טאו נדל"ן.

אם לא יימצא רוכש לחברה, ירכוש אותה אילן בן דוב בעצמו כשבנוסף להעברת 70 מיליון שקל לחברה יעביר לה 10 מיליון שקל נוספים באג"ח מסדרה ג' של החברה.

הסדר שלישי שהגיע אליו החברה, הוא שיעבוד של כ-5 מיליון מניות של דרבן אשר בהחזקתה, תמורת הלוואה של 60 מיליון שקל מלאומי . החזקתה של טאו תשואות מסתכמת בכ-13.5 מיליון מניות המהוות כ-26% ממניות דרבן. בגלל ששווי המניות המשועבדות עומד על כ-32.2 מיליון שקל בלבד לפי מחיר הנעילה של המניה אתמול, גיבה בן דב את ההלוואה באופציית פוט לרכישת המניות ב-60 מיליון שקל.

החברה צמצמה את היקף האשראי שלה ב-410 מיליון שקל וצמצמה את ההתחיבויות שלה ב-350 מיליון שקל. רוב האשראי של החברה נשאר אשראי חוץ בנקאי שחייבת החברה לבעלי האג"ח שלה כשמעבר לכך היא חייבת לבנק לאומי 60 מיליון שקל.