איום על H&M? מותג האופנה PRIMARK שובר את השוק בלונדון

יצור המוני בהודו, מחירים זולים ששוברים את השוק ו"מרגלים" שצדים טרנדים אופנתיים - המותג PRIMARK חוגג בזמן המיתון

בקושי הסתיים חג המולד ועוד לא התחילו הסיילים השנתיים של החורף, אבל בלונדון 15 אנגליות כבר עומדות בסבלנות מול תאי המדידה, ממתינות עם ערמת בגדים מתפקעת ביד. אחרות, פחות סבלניות, מודדות בגד גוף עם פאייטים נוצצים או זוג מכנסים בין המעברים של חנות. לא מדובר במכירה אקסקלוסיבית של פריטים זוהרים במחירים נמוכים, אלא ב-PRIMARK, מותג שהסיסמא שלו "תראו טוב, שלמו פחות".

187 חנויות יש למותג הזה, והחדשה מביניהן נפתחה ברחוב אוקספורד. אבל לא מדובר בחנות צדדית, אלא בבנין ענק שחולש על 7,000 מ"ר. אם מסתכלים על התווית, מגלים שהמחירים נמוכים ב-30% מאלה של H&M - חולצת כפתורים עולה 2.5 פאונד, שמלה 12 פאונד, 8 פאונד לתיק יד ו-15 פאונד מעיל מעוצב. גם במחלקת הגברים המחירים נמוכים: תמורת 42 פאונד תוכלו לצאת מהחנות לבושים בסמוקינג, כולל חולצת הכפתורים הלבנה ועניבת פפיון. בעבור 10 פאונד נוספים גם תנעלו זוג נעלים מבריקות תואמות.

היחס אל הבגדים בחנות הזאת הם כמו למוצרים טריים. "כל שישה שבועות אנחנו יוצאים בקולקציה חדשה", מספרת אחת המוכרות, "בעוד שבזארה קולקציה חדשה תגיע לחנות אחרי שמונה או 12 שבועות".

אין ספק שמדובר בפנומן מסחרי שעשוי לשבור את חברות הפרט-אה-פורטה כדוגמת מנגו וזארה הספרדיות או אפילו H&M השוודית הנחשבת עד כה לבלתי מנוצחת. בזכות פתיחת חנויות חדשות, PRIMARK העלתה את הכנסותיה מאז חודש ספטמבר האחרון ב-21%, לסכום שעומד כיום על 1.9 מיליארד פאונד. חלק מהסיבות לצמיחה המטאורית בעיצומו של משבר כלכלי היא שאת הבגדים מייצרים בהודו, המחירים שלהם זולים ושוברים כל שוק והחנויות שלהם ממוקמות בנקודות מפתח. מעבר לחנות החדשה באוקספורד סטריט, המותג מחזיק חנויות ברחבי אירלנד (שם הוא נקרא Penneys), הולנד, ספרד ואנגליה, ומעסיק 27,500 עובדים ברחבי החנויות האלה.

כדי להישאר תמיד אופנתיים, החברה מעסיקה "מרגלים" שמסתובבים בחלונות הגבוהים של האופנה, והם אלה שמחליטים אילו דגמים יעוצבו ויתפרו, כך שהמותג יעקוב תמיד אחר הטרנדים הטריים ביותר.

חברת BRITISH FOOD השלימה לאחרונה את עסקת רכישת המותג. בין השאר מחזיקה בריטיש פוד גם בתה TWINNING'S, משקאות איזוסטאר וחברות שוקולד ודגני בוקר. ככל הנראה, המתחרים יאלצו להגיב מהר. לפני שנתיים המותג נחת בספרד על אדמת המולדת של זארה, פתיחה חדשה בהולנד נערכה לא מזמן והשמועות רוחשות גם על גרמניה. על פי הערכות הקבוצה תוכל בקרוב להתעניין גם בשוק בצרפת.