המיתון מתקרב ליצרניות המזון הישראליות: וילי פוד אינטרנשיונל פרסמה אזהרת רווח

החברה הבת של וילי פוד הנסחרת בנאסד"ק דיווחה כי הרווח הגולמי צפוי לקטון בשל פער בין מחירי הרכישה למחירי המכירה - אך לא סיפקה נתונים כספיים לגבי היקף הפגיעה ; הנתונים מתייחסים בין היתר למכתבי אשראי והתחייבויות לספקים שנתנה לקראת פסח הקרוב

אזהרת רווח לג. ווילי פוד אינטרנשיונל : הרווח הגולמי צפוי לקטון בשל פער בין מחירי הרכישה של סחורות שרכשה החברה לבין למחירי המכירה של המוצרים המוגמרים של החברה. החברה הבת של וילי פוד הנסחרת בנאסד"ק לא סיפקה נתונים כספיים לגבי היקף הפגיעה.

הנתונים מתייחסים בין היתר למכתבי אשראי והתחייבויות לספקים שנתנה לקראת פסח הקרוב. וילי פוד אינטרנשיונל נסחרת ברשימת ה-Capital Market של הנאסד"ק לפי שווי שוק כולל של 14.99 מיליון דולר. מניותיה איבדו בשנה שלושה רבעים משווים, שכן שער הנעילה של המניה בסוף 2007 עמד על 6 דולר למניה וביום שישי האחרון של 1.46 דולר בלבד.

וילי פוד אינטרנשיונל, ש-67.4% מוחזקים באמצעות וילי פוד שמניותיה נסחרות בת"א, דיווחה כי היא נמצאת במגעים להפחתה של התשלום על הסחורות שהתחייבה לשלם עליהן מחיר גבוה יותר, אך לא ידוע בשלב זה מה יעלה בגורלם של המגעים הללו. נציין, כי הנתונים מתייחסים בין היתר למכתבי אשראי והתחייבויות לספקים שנתנה החברה העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי מזון לקראת פסח הקרוב.

מכירותיה של ג. וילי פוד אינטרנשיונל גדלו ברבעון השלישי ב-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-79.1 מיליון שקל. הגידול האמור לא חלחל לשורה התחתונה, שכן הרווח המיוחס לבעלי מניות הרוב צנח ב-97% ל-88 אלף שקל בלבד.

בסוף ספטמבר לא המתינו האחים ויליגר לפרעון ההלוואה שהעניקו לו מוקדם יותר כבעל השליטה בווילי פוד, ומימשו את האופציה לרכישת מחצית מהחזקותיו בווילי פוד. האופציה ניתנה לאחים לאחר שהיקצו לו הלוואה של 76 מיליון שקל בתמורה לשעבוד מחצית ממניותיו בויליפוד העומדות על כ-2 מיליון מניות של החברה ובנוסף מחצית מהחזקותיו בגילאון ובאמריס . בכך, חזרו האחים לשלוט בחברה לאחר שמכרו מרבית אחזקותיהם לגאידמק ב-2007.

ויליפודויליפוד