גדי דנקנר: "מרבית התשלום למחזיקי האג"ח של אלרן נדל"ן לשנת 2009 כבר נמצא בידי הנאמנים"

אג"ח א' של אלרן השקעות נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1000%, אך בעלי השליטה בחברה הבטיחו באסיפת האג"ח שלא ינסו להפחית את החוב

אסיפת אג"ח א' של אלרן השקעות , הנמצאת בשליטת משפחת האחים גדי ודני דנקנר (32%) ומשפחת דודם שמואל דנקנר (32%), התנהלה היום בשקט נוכח מסרים מרגיעים של בעלי השליטה בחברה.

גדי דנקנר, המשמש גם בתפקיד מנכ"ל החברה אמר היום: "מרבית התשלום למחזיקי האג"ח של אלרן נדל"ן לשנת 2009 כבר נמצאים בידי הנאמנים לאג"ח. מבחינה תזרימית החברה בסדר".

האסיפה זומנה לצורך מתן דיווח על ידי החברה על מצב עסקיה, מינוי נציגות מחזיקים לשם בחינת דרכי פעולה להגנה על זכויות המחזיקים והחלטה בנושאים נוספים שיועלו על ידי הנאמן או המחזיקים.

בדו"חות הכספיים האחרונים של אלרן צירפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי", בפעם השנייה מאז הרבעון השלישי של 2007. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה החברה בהפסד כבד של 84.5 מיליון שקל, והכנסותיה צנחו ב-50%.

הגירעון בהון החוזר הסתכם בתום הרבעון השלישי ב-90.6 מיליון שקל, והגירעון בהון העצמי הגיע ל-123 מיליון שקל. תזרים המזומנים היה שלילי בגובה 26.7 מיליון שקל.

אלרן צריכה לשלם בגין אג"ח ב' 35 מיליון שקל בסוף חודש פברואר (ריבית פלוס רבע מהקרן), ובגין אג"ח א' תשלום של 24 מיליון שקל בסוף מארס (פידיון מלא). אג"ח א' נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1000% ואג"ח ב' נסחרת בתשואה של 445%.

דנקנר סקר את מגוון הפעילויות של אלרן השקעות. בתחום הנדל"ן לחברה מספר נכסים במיקומים טובים במרכז מוסקבה לאחר שהשקיעה עד היום כ-35 מיליון דולר במדינה.

"הערכות השווי אינן רלוונטיות כיום. יש לחברה ברוסיה נכסים מצוינים ובימים טובים זאת חברה חזקה", אמר דנקנר והוסיף "היה לנו בעבר הסכם להכנסת שותף בינלאומי לחברה הרוסית, ב-20% לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר לפני הכסף, אך זה התפוצץ בעקבות פרוץ המשבר".

בנוסף, בונה אלרן בפטאיה, שבתאילנד. החברה הודיעה שתשאיר את הפרויקטים בשלב של קרקע עד שהמצב ישתפר או שיהיו מכירות מוקדמות של לפחות 30%. מרבית פעילות הנדל"ן של אלרן השקעות לא מבוצעת בעזרת הבנקים, אלא בעזרת אג"חים.

בתחום של התקשורת, אלרן השקעות מחזיקה ב-25.5% בטלוויזיה רב ערוצית ברומניה, הפועלת תחת המותג "Boom". השוק ברומניה פועל בטכנולוגיה אנלוגית ואלרן תהנה מהמעבר לשיטה דיגיטלית.

דנקנר מקווה שחברת הלווין (DTH) תעבור ל-Ebitda חיובי בסוף הרבעון הראשון של 2009. האחזקות בחברה: 42% בידי RP CAPITAL, נעם לניר באמצעות ליוורמור השקעות 18.5%, אלרן השקעות 25.5%, גלובליקום 9% והיתר בידי העובדים.

חברת DTH מומנה כך ש-79 מיליון אירו על ידי הבעלים ו-10 מיליון אירו מבנק. אלרן השקיעה עד כה 95 מיליון שקל. המנויים משלמים כ-10 אירו לחודש.

משקיע: כמה חברת הלווין שווה?

גדי דנקנר: "יש הערכת שווי גבוהה ויש מגעים עם מספר חברות גדולות. הוט נסחרת לפי 500 דולר למנוי ולנו יש 225 אלף מנויים. בתקופה רגילה זה נכס שהולך להנפקה ראשונה".

דורי דנקנר: "יהיה מימוש חלקי של מניות בחברת הלווין בשנת 2009, בחודשים הקרובים.

מרבית הפעילות של חברת הלווין מומנה עד היום על ידי הבעלים. בחודש יוני לקחנו ייעוץ להנפקה או הכנסת משקיע".

לגבי חברת ניו-לייף, רשת הדראגסטורים ברומניה, הדנקנרים לא אופטימים במיוחד ושוקלים את מכירת הרשת. "נשקול את הצעדים שלנו ונעשה מה שצריך כדי לעצור את הדימום מבחינת אלרן השקעות", אמר גדי דנקנר.

"הקניונים ברומניה לא הצליחו כמו במדינות אחרות במזרח אירופה. מחירי השכירויות גבוהים מאוד וזה גרם להפסדים גבוהים מכפי שחשבנו. יש גידול יפה במכירות העלויות יורדות בצורה דרמטית ואנו מתחילים לראות אופק חיובי", הסביר דנקנר.

דנקנר הבטיח שאם החברה לא תצליח להשיג את הכסף לתשום האג"ח תהיה בקשה לדחייה במספר חודשים, אך הבטיח שלא יבקש קיצוץ בחוב. "הנכסים מבחינתנו שווים יותר מההתחייבויות, אבל זה אחרת בימים אילו, הכול שאלה של טיימינג".

משקיע: האם תפצו את מחזיקי האג"ח בגין דחיית תשלום?

גדי דנקנר: "יכול להיות שתהיה איזה סוכרייה בגין דחייה של תשלום האג"ח. קנינו אג"ח של החברה ב-20 מיליון שקל ואנו מאמינים בחברה".

בסוף אסיפת האג"ח נבחרה נציגות ונקבע שהאסיפה הבאה תתקיים לשתי סדרות האג"ח.