יחסי הציבור של החברה לישראל עוברים מרני רהב למוטי מורל

לפי הערכות, המעבר קשור באופן התנהלותה התקשורתית של החברה שבשליטת עידן וסמי עופר על רקע הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל באמצעות אלי גולדשמידט ; רהב ימשיך לשמש כדובר משפחת עופר

תיק יחסי הציבור של החברה לישראל יעבור מידי משרדו רני רהב לידי מוטי מורל. כיום, ניהול התקשורת של הקונגלומרט שבשליטת עידן עופר ואביו סמי מתחלק בין משרדו של רהב לבין חבר הכנסת לשעבר אלי גולדשמידט, האחראי על קשרי חוץ והסברה בחברה לישראל. לפי ההערכות בענף, היקף הריטיינר השנתי של החברה לישראל ששולם לרהב וישולם למורל עומד על כ-150 אלף דולר. נזכיר, כי במהלך 2008 פרשה גם שרי אריסון ממשרדו של רהב לאחר עשור.

ממשרדם של אלי גולדשמידט ושל רני רהב נמסר בתגובה כי "החברה לישראל הודיעה היום כי אנשי התקשורת מוטי מורל ורונן צור ישמשו כדוברי החברה לישראל החל מ-1 בינואר 2009. רני רהב ימשיך לשמש דובר צים, קבוצת עופר ספנות חיפה, עופר הייטק והאחים עופר נדל"ן, ומשפחת עופר".

מבחינה תקשורתית, עלתה החברה לישראל ובעלי השליטה בה לכותרות בשנה החולפת בשל סרטו של מיקי רוזנטל, "שיטת השקשוקה" שתקף את התנהלותה של משפחת עופר מול המדינה והביא לתביעתו של רוזנטל בבית המשפט. על פי אחת הסברות, המעבר למוטי מורל הוא על רקע הטיפול בפרשה, שנוהלה על-ידי גולדשמידט בלבד. לפי הערכות האלו, גישתו של מורל ליחסי הציבור עשויה לשרת את הכיסוי של החברה לישראל בפרשה טוב יותר.

בין אחזקותיה של החברה לישראל, שהציבור מחזיק ב-27.5% ממניותיה, ניתן למנות חברות ציבוריות ופרטיות כאחד; בין הציבוריות נזכיר את כימיקלים לישראל (כי"ל) , יצרנית המעגלים המודפסים טאואר סמיקונדקטורס ובתי הזיקוק לנפט בחיפה (בז"ן ) ובין הפרטיות את חברת הספנות צים ואת אינקיה - שמחזיקה כיום בחברות לייצור חשמל שבבעלותן תחנות כוח בהספק כולל של כ-2,200 מגה ואט. ברבעון השלישי זינקו רווחיה פי 63.3 לעומת הרבעון המקביל ב-2007 ל-253 מיליון דולר. מניות החברה בבורסה בתל-אביב נסחרות לפי שווי שוק כולל של 6.31 מיליארד שקל, מאחר שהמניה איבדה 78.9% מערכה ב-2008.