פרטנר השיקה את שירותי האינטרנט: הבשורה הגדולה בשירותים החדשים ובתמחור

מהלך הכניסה לתקשורת הקווית ולאינטרנט הוא אחד המהלכים החשובים ביותר בשוק התקשורת ב-2009 ויהיו לו השלכות משמעותיות על ההתנהגות של השחקנים המתחרים בשל העוצמה והיקף ההשקעה בתחום

חברת פרטנר השיקה היום רשמית את פעילות התקשורת הקווית שלה ואת כניסתה לתחום הקישוריות לאינטרנט ISP. זהו המהלך הגדול של פרטנר השנה שאף עולה בחשיבותו על המהלך מלפני שבועיים שבו השיקה את עולם התוכן החדש שלה ORANGE TIME. מהלך הכניסה לתקשורת הקווית ולאינטרנט הוא אחד המהלכים החשובים ביותר בשוק התקשורת ב - 2009 ויהיו לו השלכות משמעותיות על ההתנהגות של השחקנים המתחרים בשל העוצמה והיקף ההשקעה בתחום.

לראשונה בשוק ה - ISP ובשוק הסלולר, מחברת פרטנר בין עולמות ה - WiFi לתקשורת הסלולרית. השילוב בין שתי העולמות הוא רק הצעד הראשון ולכן אין לפרטנר עדיין חבילות שמשלבות בין השיחות בסלולר לשיחות הנייחות, אבל חבילות כאלו יגיעו בעתיד הלא רחוק ולקוחות החברה בבית ובסלולר יוכלו לקבל חבילת תקשורת אחת שמשלבת בין כל השירותים. כרגע פרטנר לא רוצה לפגוע בעסקי הסלולר שלה ולכן לא יצאה בחבילות שמשלבות אינטרנט סלולרי ואינטרנט נייח אבל זו רק שאלה של זמן עד שזה יקרה כפי שאומר בכיר בחברה בשיחה עם "גלובס".

המשמעות היא שלקוח פרטנר בעתיד יוכל לצרוך אינטרנט בתעריף קבוע במכשיר הסלולרי או בבית ללא שיצטרך לחשוש מהשימוש באינטרנט הסלולרי, ובכך החשיבות האסטרטגית במהלך של פרטנר שסימני השאלה לגביו בתחום צפי ההכנסות לא ברורים לגמרי.
שירות הטלפוניה האינטרנטית של פרטנר כולל את כל השירותים כדוגמת תא קולי, שיחת ועידה, שיחה ממתינה ובנוסף החברה תציע שירותים חדשים שלא קיימים היום בשוק והם צפויים לעורר עניין רב. השירות המעניין ביותר הוא שירות הקפצת שיחה, המאפשר ללקוח לבחור האם לקבל את השיחה בטלפון הקווי או בנייד. כלומר לקוח שמקבל את השיחה בביתו או בעסק ורוצה לענות לה בטלפון הסלולרי יוכל לעשות זאת על ידי כוכבית 77 וכנ"ל ההפיך. לקוח פרטנר בבית שיקבל שיחה בסלולר יוכל לענות לה בטלפון הקווי. בנוסף, השירות שתציע החברה מבוסס על נתב של חברת סימנס שאת התוכנה המרכזית שלו פתחה חברת ג'אנגו הישראלית, והקופסא היא בעצם מרכזייה, המאפשרת להוציא ולקבל מספר שיחות בו זמנית על גבי אותו קו טלפון, ואינטרקום המאפשר לדבר חופשי בין מכשירי הטלפון בבית.
הקידומת שתוצע ללקוחות הינה 074-7, אך ניתן להצטרף לתוכנית במסגרת ניידות מספרים, ולהשאר עם מספר הטלפון הקבוע. בנוסף תציע החברה מכשירי טלפון ביתיים בטווח מחירים של החל מ-250 שקלים ועד לטלפון המעוצב של החברה מתוצרת Thomson, שמגיע עם רדיו אינטרנט מובנה ורמקולים בעלות של 720 שקלים. פרטנר תציע ללקוחות תיבת דואר של גוגל שעוצבה במיוחד עבור פרטנר ותתאפשר עד 7 ג'יגה ללקוח. כמו כן, ההצעה כוללת שירות אנטי וירוס של קספרסקי למחשב, סינון וירוסים ודואר זבל (SPAM) מתיבת הדואר האישית, ללא תשלום נוסף.
מחיר הנתב: 36 תשלומים של 19.90 שקלים לחודש, בזיכוי מלא למצטרפים לרשת החדשה.
בכל הקשור למחירים החברה הולכת למודל תעריפים חדשני שכולל מחיר קבוע עבור כל השיחות לא משנה אם מדובר בשיחות סלולריות או שיחות נייחות. בשונה משחקניות התקשורת הנייחת כמו 012 סמייל ו - 013 נטוויז'ן, הלקוחות בפרטנר מקבלים מחיר עבור בנק דקות קבוע בשיחות לכל היעדים.
כפי שהכריזה פרטנר לא משיקה חבילות במחירים זולים אבל היא מציעה הרבה יותר שירותים באותה החבילה. לקוח 1.5 מגה בחבילת בסיס של 600 דקות ישלם 128 שקלים לחודש. לקוח של 1200 דקות ישלם באותה מהירות בחבילה בייסיק סכום של 158 שקלים, ולקוח פרימיום בחבילה של 2400 דקות ישלם 258 שקלים.
המחיר היקר ביותר הוא בחבילת פרימיום 5 מגה שבה ישלם הלקוח 298 שקלים לחודש. המחירים אינם כוללים את עלות הנתב.