מאקרו ארה"ב: מדד אמון הצרכנים נפל לשפל של 38 נק'; מחירי הבתים צנחו באוקטובר ב-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מדד אמון הצרכנים היה צפוי לעלות ל-45.5 נק' ובשנה שעברה היתה רמתו ב-90.6 נק' ; מדד מנהלי הרכש באיזור שיקגו רשם עלייה קלה ל-34.1% בדצמבר לעומת צפי כי ירד ל-33% וזאת לעומת רמה של 33.8% שנרשמה בנובמבר - מצביע על המשך ההתכווצות בפעילות היצרנית באיזור

היום (ג') פורסמו מספר נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב מתחומים שונים, אשר ממשיכים להצביע על הידרדרות בשוק הדיור, באמון הצרכנים ועל המשך ההתכווצות בפעילות היצרנית.

מדד קייס-שילר/ S&P הבוחן את מחירי הדיור בארה"ב נפל באוקטובר ביחס למחיר בתקופה המקבילה אשתקד ב-18% לעומת צפי לירידה של 17.9%. זהו שפל חדש ברמות המחירים בתחום הדיור בארה"ב. ב-14 מסך 20 הערים הגדולות המדווחות על מחירי הדיור בתחומן נרשמה רמת שפל במחירי הדיור, כאשר ב-10 אזורים נרשמה ירידה של יותר מ-10% במחיר ביחס למחירים שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. ביחס לספטמבר מדובר בירידה של 2%.

מדד מנהלי הרכש המצביע על הפעילות היצרנית באיזור שיקגו פורסם מעט לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט ורשם עלייה קלה ל-34.1% בדצמבר לעומת צפי כי ירד ל-33% וזאת לעומת רמה של 33.8% שנרשמה בנובמבר. הרמה הנוכחית עדיין נחשבת לנמוכה מאד, כאשר נזכיר כי נתון הנמוך מ-50% מצביע על התכווצות כלכלית.

מדד אמון הצרכנים בחודש דצמבר נפל לשפל חדש של 38 נק', נמוך בהרבה מהצפי שהיה לכך שאמון הצרכנים יעלה ל-45.5 נק', וזאת לאחר שבחודש הקודם הונמך מעט הנתון ל-44.7 נק' לעומת פרסום קודם שעמד על 44.9 נק'. הירידה החדה באמון הצרכנים נובעת בעיקר מהמיתון המחריף ומהפיטורים המתרחבים בארה"ב כמו גם מהירידה החדה במחירי הבתים ובמחירי המניות בשוק וכן ממשבר האשראי. נציין כי בתקופה המקבילה אשתקד עמד אמון הצרכנים על 90.6 נק', כך שהירידה לרמת השפל החדשה היא בהחלט דרמטית. בשוק צופים כי מדד זה ישתפר בחודש הבא, לאחר השבעתו של הנשיא החדש, אובמה ב-20 בינואר.

מכירות הרשתות הקמעונאיות בארה"ב ירדו ב-0.4% בשבוע שהסתיים ב-27 בדצמבר לעומת רמתן בתקופה המקבילה אשתקד. על פי נתון הרדבוק המכירות ברשתות הקמעונאות מתחילת דצמבר ועד כה ירדו ב-0.5% ביחס למכירות שנרשמו באותה תקופה בנובמבר.