חברות הדירוג משיבות מלחמה: S&P על דחיית התביעה של TMI - "החלטה חשובה ליעילות השווקים הפיננסיים בישראל"

בית המשפט דחה את התביעה של TMI שביקשה לערער על הורדת כושר הפירעון של החברה ע"י חברת הדירוג ; דורית סלינגר, מנכ"ל S&P מעלות: "שמירה על עצמאותה ואי התלות של חברת דירוג הוא אבן בסיס לקיומם של שווקים חכמים ומשוכללים"

חברת הדירוג S&P מעלות, הודיעה היום (ג') כי היא מברכת על הפסיקה של בית המשפט המחוזי בת"א, כשדחה את תביעתה של חברת TMI של בני שטיינמץ, ושל חברת האם שלה BSGR, אשר ביקשו לערער על הורדת כושר הפירעון של TMI ל-"CCC" בדירוג S&P מעלות.

לטענת חברת הדירוג, הפסיקה מחזקת את חשיבותם ואת מקומם המרכזי של דירוגי האשראי. "לחברות המנפיקות או לבתי המשפט אין כל אפשרות לפעול לשינוי דוחות הדירוג, המתייחסים לסבירות של חדלות פירעון" אמרו בחברת הדירוג.

בפסיקתו, קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, כי "סיכויי הצלחת התובענה אפסיים", זפט נימק ואמר ש"מסקנתי היא שככל שתובענתן של המבקשות נסמכת על תקיפת הדירוג שנקבע על-ידי מעלות". זפט הוסיף: "אינני מוצא עילה להתערבות שיפוטית בהערכה זו".

נזכיר כי אתמול התייחס יו"ר הבורסה, סם ברונפלד, לחברות הדירוג ולערך שהן מספקות, באומרו כי "נכווינו עם חברות הדירוג. התברר שלחברות הדירוג אין מושג מה הן עושות - כל הדירוגים לא שווים. אנחנו כאזרחים צריכים להיות אחראים לגורלנו".

ויקי טילמן, מנכ"ל Standard & Poor's, אמרה: "אלה חדשות טובות עבור המשקיעים, שכן פסיקה זו מכירה בברור בחשיבותם של דירוגי האשראי. השוק מעריך דירוגי אשראי משום שהינם בלתי תלויים בבחינת איכות האשראי, ומיושמים באופן רציף ועקבי בעולם כולו, ללא התערבות משפטית או התערבות אחרת. הפסיקה שהתקבלה אתמול בישראל תאפשר את המשכו של ניתוח בלתי תלוי זה".

דורית סלינגר, מנכ"ל S&P מעלות, אמרה: "זוהי החלטה חשובה ביותר למרקם וליעילותם של השווקים הפיננסיים בישראל. שמירה על עצמאותה ואי התלות של חברת דירוג הוא אבן בסיס לקיומם של שווקים חכמים ומשוכללים".