לאחר העליות החדות בימים האחרונים איבד הנפט הגולמי 99 סנט ונקבע ב-39.03 דולר לחבית

נתוני המאקרו הקשים בארה"ב שהצביעו על המשך הידרדרות בפעילות הכלכלית היצרנית ובאמון הצרכנים משיבים את החשש מירידה בביקושים לנפט ומוצריו ; אפקט הלחימה בעזה התמתן

לאחר יומיים של עליות חדות במחירו של הנפט בתגובה למערכה הצבאית שנפתחה בעזה, חזר הערב הנפט אל מתחת ל-40 הדולר לחבית, בשוק עדיין מעריכים כי ימשך הקיצוץ בתפוקת הנפט ע"י מדינות ארגון אופ"ק, אשר באמצע החודש כבר הודיעו על קיצוץ משמעותי של כ-4.2 מיליון חביות ביום (קיצוץ של כ-14% בתפוקה) וזאת על רקע המיתון העולמי שהביא לירידה בביקושים ולצניחת מחיר הנפט בכ-70% בשנה האחרונה.

גם הנתונים המאקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב ובהם המשך הצניחה במחירי הבתים ושפל במדד אמון הצרכנים, בשילוב עם פעילות יצרנית נמוכה באזור שיקגו, הביאו להתעצמות החששות מפני המשך ירידה בביקושים לנפט. במהלך המסחר נפל מחיר הנפט בכ-3% וזאת לאחר פרסום הנתונים, לפני כן טיפס המחיר לכ-40.4 דולר לחבית במסחר האלקטרוני.

בסיום יום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק איבד החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בחודש פברואר כמעט דול (99 סנט) ונקבע ברמה של 39.03 דולר לחבית.

מסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג עולה כי מחיר חבית נפט עשוי להגיע לכ-60 דולר לחבית בשנת 2009, 33 כלכלנים השתתפו בסקר זה. הסקר מראה כי בממוצע הכלכלנים צופים עלייה של כ-52% במחיר הנפט.

הירידה החדה במחירי הנפט מסכנת כעת השקעות במקורות אנרגיה אלטרנטיבים. "ברגע שנצא מהמשבר, נראה כי התמיכה היא מעל 40 דולר לחבית", כך אמרה לבלומברג שרה אמרסון מנהלת בחברת Energy Security Analysis שבמסצ'וסטס. "עד הקיץ הבא צפוי היפוך מגמה בשוק".

[לאתר חוזים עתידיים]