טאו ממשיכה לממש: תרשום הפסד הון של 12 מיליון שקל ותחדול מלהיות בעלת עניין באולימפיה

טאו של אילן בן דב מכרה אתמול את מרבית המניות שהיא מחזיקה בחברת הנדל"ן תמורת 3.7 מיליון שקל ; תשואת אג"ח ג' נטו לפדיון: 177.1% לשנה

טאו תשואות שבשליטת אילן בן דב (80.7%) מכרה אתמול (ג') כ-1.46 מיליון מניות של חברת הנדל"ן אולימפיה . תמורת המכירה קיבלה טאו 3.7 מיליון שקל, מה שגוזר הפסד הון אותו תרשום טאו בדו"חות הרבעון המסתיים היום בסך של כ-12 מיליון שקל.

לפני המכירה החזקה טאו 8.23% מהון המניות של החברה (8.37% בדילול מלא) ואיגרת חוב בודדת מסדרה א'. לאחר המכירה תחזיק טאו 23.1 אלף מניות, כלומר 0.1% ממניותיה בלבד. בכך, תחדל טאו מלהיות בעלת עניין באולימפיה.

בתחילת השבוע החליט דירקטוריון טאו לאשר לסקיילקס לרכוש את אחזקותיה של טאו בה, וכן לפעול למכירת מניותיה של טאו תשואות נדל"ן. נכסי טאו נדל"ן שצפויים להימכר הם קניון מול הים באילת ובניין המצוי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. במידה והחברה לא תצליח למוכרם עד סוף אפריל 2009 בסכום הגבוה מ-70 מיליון שקל, ירכוש אילן בן דבאת הנכסים בעצמו, תמורת הסכום האמור. הכסף שיתקבל ממימוש הנכסים צפוי להקטין את החוב הבנקאי של טאו בכ-350 מיליון שקל.

סקיילקס הינה חברה נוספת בבעלותו של אילן בן-דב, אשר לאחרונה הכניס לתוכה את הפעילות של חברת סאני. טאו מחזיקה כיום 24.9% מהמניות של סקיילקס. את האחזקה בסקיילקס תמכור טאו לפי מחיר מניה של 30 שקל, פרמיה של 8.2% על שער הפתיחה. התמורה האמורה להתקבל אצל טאו ממכירת מניות סקיילקס נאמדת בכ-288 מיליון שקל.

לאחר המכירות, הנכסים המרכזים שיישארו בידי טאו הם אחזקה במניות דרבן , אזורים ודסק"ש . מתחילת השנה הפסידה טאו 328 מיליון שקל, והגירעון בהון העצמי שלה, נכון ל-30 בספטמבר, עומד על 146 מיליון שקל. טאו נסחרת היום לפי שווי של 23 מיליון שקל, מאחר והמניה איבדה 93.5% מתחילת השנה שמסתיימת היום. האג"ח מסדרה ג' נסחרות בתשואה שנתית של כ-177.09% נטו לפדיון.

טאוטאו