שר התמ"ת מבקש מהממשלה: חקיקה בתוך שבוע שתעניק פיצויים לעובדים ולעסקים בדרום

במקביל, ישי מבקש להביא בתוך שבוע לתיקון חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, כך שיאפשר ליישם את ההסכמות עם המעסיקים וההסתדרות

שר התמ"ת, אלי ישי, מבקש מהממשלה להעניק לו סמכות לגבש הסכמה עם ארגוני המעסיקים וההסתדרות, על חבילת פיצויים לעובדים ולמעסיקים בעקבות המצב בדרום. במקביל, ישי מבקש להביא בתוך שבוע לתיקון חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, כך שיאפשר ליישם את ההסכמות עם המעסיקים וההסתדרות.

במשרד התמ"ת מזכירים היום את מנגנוני הפיצויים שעליהם הוסכמו בזמן מלחמת לבנון השנייה בצפון, וכן ההסכמות שגובשו במאי 2007 לטובת העסקים באזור שדרות ועוטף עזה. "לאור המצב הבטחוני והחלטות שר הבטחון להכריז על מצב מיוחד בעורף, התחדש הצורך לבחון דרכים לפיצוי עובדים אשר נעדרו ממקום עבודתם או שלא ביצעו את עבודתם בגין המצב הבטחוני וציות להוראות הביטחון", נאמר בהודעת המשרד.

יצוין כי עובדים רבים לא הגיעו בימים האחרונים למקום עבודתם בדרום, משום שפיקוד העורף הורה על סגירת מוסדות החינוך, ואילץ חלק מההורים להישאר עם ילדיהם בבית. מחר (ה') צפוי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לקיים פגישה עם נציגי משרד האוצר בעניין, כאשר עיני כבר הודיע כי הוא תומך ביישום המודל עליו הוסכם במלחמת לבנון ה=2. על פי מודל זה, עובדים זכו לשכר מהמעסיקים גם אם לא הגיעו לעבודה, ואילו המעסיקים זכו לפיצוי מצד המדינה הן בגין היעדרות העובדים והן בגין ירידה בכושר הייצור או במחזור הפעילות.