"הודנא" בחברת החשמל: העובדים הפסיקו העיצומים ומוכנים למו"מ חלקי על יישום תוכנית "מצפן"

בעקבות פגישה בין המנכ"ל לסקר לראשי הוועד סוכם על הקפאת חלק מהצעדים החד צדדיים בתוכנית ההתייעלות ; זאת למעט העברת אגף האספקה לחטיבת הלוגיסטיקה ומינהל הדלקים לחטיבת הייצור

לפחות בגזרת חברת החשמל הושגה "הפסקת אש" בין המנכ"ל, עמוס לסקר לארגון העובדים. ל"גלובס" נודע כי המזכירות הארצית של ארגון עובדי חברת החשמל החליטה לפני שעה קלה רשמית על הפסקת העיצומים בחברה, וזאת בהמשך לפגישה שהתקיימה הבוקר בין לסקר ליו"ר הועד, דוד (מיקו) צרפתי.

כחלק מההבנות שהושגו בין הצדדים, הסכים וועד העובדים למספר צעדים בהם העברת אגף אספקה ואחסנה לחטיבת הלוגיסטיקה ומינהל הדלקים לחטיבת הייצור, תחת המשנה למנכ"ל, משה בכר. עם זאת, שאר הצעדים החד צדדים עליהם הכריז לסקר בתוכנית "מצפן" בהם הקמת אגף חדש לאיכות הסביבה, הכפפת אגף משאבי אנוש ללשכת המנכ"ל ועוד יושעו עד להודעה חדשה.

נודע כי בשלב זה החליטה המזכירות הארצית על כניסה למו"מ על יישום חלקי של תוכנית "מצפן" ב-2 חטיבות בלבד מתוך ה-5 הכלולות בתוכנית. מדובר בשתיים מהחטיבות המרכזיות בחברה - חטיבת הלוגיסטיקה וחטיבת הלקוחות, הכוללת את מחוזות החברה, ובה מועסקים מרבית העובדים בחברה. עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות לגבי היקף הקיצוץ המתוכנן בכוח האדם בחברה.

כזכור, אתמול קבע ביה"ד האזורי לעבודה בחיפה כי העובדים יאפשרו למנהלים לחזור למשרדיהם, זאתלאחר יותר משבוע של מאבקים קשים בין הצדדים על רקע תוכנית "מצפן" הכוללת קיצוץ של 15% בכוח האדם בחברה. יצויין כי הסיכום בין הצדדים אינו רחוק מהעמדות שהציגו העובדים וההנהלה במו"מ בטרם הוא עלה על שרטון.