בכירי סיטיגרופ הודיעו: לא יהיו בונוסים על 2008; בוטלו מצנחי הזהב לפורשים

בתזכיר לעובדים ציין פנדיט גם שסך הבונוסים שיעניק הבנק על ביצועים בשנה החולפת יהיה "נמוך בצורה דרמטית" לעומת 2007

ויקרם פנדיט, מנכ"ל סיטיגרופ, ווין בישוף, יו"ר סיטיגרופ, ורוברט רובין, יועץ בכיר בבנק, הודיעו כי הם מוותרים על בונוסים כלשהם על ביצועיהם בשנת 2008, שבה ספג הבנק השני בגודלו בארה"ב הפסדים כבדים וערך מנייתו נשחק מאוד.

בתזכיר לעובדים ציין פנדיט גם שסך הבונוסים שיעניק הבנק על ביצועים בשנה החולפת יהיה "נמוך בצורה דרמטית" לעומת 2007. הוא הסביר זאת ב"מציאות הקשה של 2008, ובעיקר לנוכח מצב הרווח שלנו". בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 הפסיד סיטי 10.42 מיליארד דולר, וברבעון הרביעי הוא צפוי לדווח על הפסד רבעוני חמישי ברציפות.

מניית סיטי איבדה 77% מערכה במהלך 2008, ובנובמבר הודיע הבנק כי יפטר 52 אלף עובדים. אז גם קיבל הבנק סיוע ממשלתי, שתמורתו הוא נדרש להטיל מגבלות על תגמולי הבכירים. הממשל הסכים להזרים לסיטי 20 מיליארד דולר וליטול את מרבית הפסדי הבנק על נכסים עתירי סיכון ששוויים הכולל 306 מיליארד דולר.

פנדיט הולך בעקבותיהם של מנהלי בנקים אחרים, שכבר ויתרו על בונוסים בגין 2008, כולל לויד בלנקפיין מגולדמן זאקס, ג'יימי דימון מג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'ון תאין ממריל לינץ', וג'ון מאק ממורגן סטנלי. הבכירים מוותרים על הבונוסים לאחר שנה שבה ניסה הממשל לייצב את המגזר הפיננסי, שנפגע קשות ממחיקות שנבעו מירידה בשווי נכסים, מהפסדים מהלוואות ומתנאי אשראי קשים.

במסגרת השינויים בתוכנית התגמולים של סיטי, יקוצצו תגמולי הבכירים ב-2008 ו-2009 ל-60% מגובה התגמולים ב-2007. פנדיט אמר שהבנק יצמצם גם את פיצויי הפיטורים שמקבלים מנהלים בכירים, ושכמה מבכירי הבנק לא יהיו זכאים לפיצויי פיטורים כלשהם.

כמו כן, אמר פנדיט שסיטיגרופ אימץ מדיניות חדשה שמאפשרת לו להשיב לעצמו תגמולים ששילם לבכירים, ושהתבררו "במהלך הזמן" כמבוססים על מידע לא מדויק. מומחים בתחום המשטר התאגידי קראו לחברות להשיב לעצמן תגמולים שהוענקו לבכירים על סמך רווחים שהוכחו כמקסם שווא.