YouTube מצנזר את צה"ל: הוריד סרטונים שהעלה דובר צה"ל לאתר, ואח"כ החזיר חלק מהם

הסרטונים הורדו מהאתר, לאחר שגולשים המזוהים עם החמאס תייגו אותם כסרטונים "לא ראויים" ; מ-YouTube נמסר בתגובה: "אם ווידיאו מסוים מפר את הקווים המנחים, אנחנו מסירים אותו תוך שעה בממוצע"

הזירה האינטרנטית, שבה הלחימה בעזה מקבלת ביטוי נוסף, ממשיכה לקבוע גם עובדות בשטח. אתמול (ד') הורדו מאתר YouTube ישראל סרטונים שהעלה דובר צה"ל, בערוץ הייעודי (idfnadesk) שפתח צה"ל באתר שיתוף קובצי הווידיאו.

הסרטונים הורדו מהאתר, לאחר שגולשים המזוהים עם החמאס תייגו אותם כסרטונים "לא ראויים", אופציה ש-YouTube מעניקה לגולשים במטרה לשמור על התכנים שמועלים לאתר. הפיצ'ר הזה מוביל לעיתים גם למחיקת הקבצים המסומנים.

לאחר שהוסרו הסרטונים מהאתר, פרסם דובר צה"ל תגובה ב-YouTube: "חבל ש-YouTube הסיר חלק מהסרטונים הבלעדיים שלנו. זה הכרחי להראות לעולם את המעשים הלא אנושיים שמופנים נגדנו, ואת המאמצים שלנו לעצור זאת".

דובר צה"ל הוסיף כי הוא פועל לפתוח "ערוצים חדשים באתרים אלטרנטיביים". כמה שעות מאוחר יותר, חלק מסרטוני הווידיאו שהורדו, הוחזרו לאתר.

28 הסרטונים שהעלה דובר צה"ל ל-YouTube מציגים תכנים שמראים כיצד אנשי חמאס מעמיסים רקטות לתוך משאית באזור מגורים אזרחי, התקפות אוויריות של צה"ל על מנהרות להברחת כלי נשק, ותמונות של חיל האוויר בבסיס-האם, לקראת יציאה למתקפה אווירית. בחלק מהסרטונים מופיעה אזהרה מקדימה לגולשים, שהתוכן מיועד לצפייה מעל גיל 18.

ויקטוריה גרנד, בכירה בתחום המדיניות של YouTube, אמרה בתגובה כי "אנחנו עוברים על כל התכנים המסומנים במהירות, ואם אנחנו מוצאים שווידיאו מסוים מפר את הקווים המנחים, אנחנו מסירים אותו תוך שעה בממוצע".

לדבריה, לפעמים קורה ש"סרטון וידיאו שסומן על-ידי משתמשים מורד מהאתר בטעות. כאשר אנחנו שמים לב לזה, אנחנו עוברים על התוכן ונוקטים פעולה מתאימה, שעשויה לכלול גם החזרת סרטון לאתר".

הצנזורה שהפעילה YouTube אתמול אינה דוגמה יחידה לאמצעי תקשורת שלא מפחד לנקוט עמדה פוליטית. באיראן נסגר השבוע עיתון מקומי, לאחר שפרסם כתבה על הסמכויות שהביעו סימפטיה למצבה של ישראל. מוחמד פארביזי, בכיר במשרד התרבות וההשגחה האסלאמית, אמר כי העיתון "נסגר כי הפך את הפשעים הציוניים בעזה ל'סטרילים' ".