ברונפמן וכצמן מתאחדים: גזית גלוב ישראל ואירוס הגלבוע קיבלו אישור להתמזג

החיבור בין שתי החברות עשור ליצור גוף שלישי דומיננטי בתחום המרכזים המסחריים בארץ, בנוסף לקבוצת עזריאלי של דוד עזריאלי ולחברת בריטיש ישראל

גזית גלוב ישראל, זרוע הקניונים בישראל של חיים כצמן ודורי סגל, פנתה בימים האחרונים לרשות להגבלים עסקיים וקיבלה את אישורה למיזוג עם חברת אירוס הגלבוע, חברת הנדל"ן שבשליטת מתיו ברונפמן ושלום פישר המחזיקה באיקאה. כך נודע ל"גלובס".

החיבור בין שתי החברות עשור ליצור גוף שלישי דומיננטי בתחום המרכזים המסחריים בארץ, בנוסף לקבוצת עזריאלי של דוד עזריאלי ולחברת בריטיש ישראל (בעלת המותג 'קניוני ישראל'), שבשליטת לואי נואי. על הבקשה למיזוג היו חתומים מנכ"ל גזית גלוב ישראל רונן אשכנזי ויו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, בשם אירוס הגלבוע.

בשלב הראשון, אמור המיזוג להכשיר שיתוף פעולה אפשרי בין שתי החברות בנוגע למתחם המסחרי במעוין שורק, עליו כבר הוקם סניף של רשת איקאה, שיצא לאחרונה למכרז חוזר. כזכור, בפברואר 2006 זכתה אירוס הגלבוע במכרז מינהל מקרקעי ישראל לחכירת מתחם מעוין שורק לצורך הקמת סניף איקאה במגרש ששטחו 98 דונם. למקום השני הגיעה אז גזית גלוב ישראל, שמיהרה לרכוש את השטח שבסמוך.

בסופו של דבר, בעקבות עתירות לבית משפט ובמקביל לאישור מתקדם לתב"ע מסחרית רק על המתחם שרכשה אירוס הגלבוע, הוחלט על ביטול המכרז, מה שהותיר את גזית גלוב עם מגרש על שטח 37 דונם שייעודו הוא לתעשייה בלבד. כעת, במידה והשתיים ישתפו פעולה ואכן יזכו במכרז החדש על הקרקע, הן עשויות למצוא שימוש כלכלי גם למגרש התעשייתי.

גזית גלוב מפעילה כיום 7 מרכזים מסחריים ברחבי הארץ ובקרוב החברה תקים מרכזים נוספים בכפר סבא, מתחם סינמה סיטי ורמת אביב.

גזית גלוב ישראל ואירוס הגלבוע מסרו כי הן "בוחנות שיתוף פעולה עסקי ביניהן. במסגרת זו פנו הצדדים לרשות ההגבלים העסקיים וקיבלו הסכמת הממונה לשיתוף הפעולה הנבחן. העניין מצוי עדיין בשלבי בחינה והיתכנות". ברשות ההגבלים העסקיים אמרו בתגובה כי "לאחר בחינת השלכות המיזוג על הנדל"ן המניב ועל האזור בראשון לציון הסיקה הרשות כי אין במיזוג חשש לפגיעה בתחרות ולכן לא נמצא מקום להתערב".