עקב המצב בשווקים: חברת החשמל תקטין את היקף גיוס ההון בארה"ב לכחצי מיליארד דולר

החברה תגייס סכום של כחצי מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009 ; תנסה להשלים את יתרת הגיוס במחצית השנייה של 2009 בצפייה לשיפור בתנאי השוק

חברת החשמל צפויה להקטין את היקף גיוס ההון המתוכנן בארה"ב לסכום של כחצי מיליארד דולר, זאת עקב התמשכות המשבר בשווקים.
באגף הכספים של דירקטוריון חברת החשמל שהתכנס ביום חמישי האחרון החליטה להמליץ לדירקטוריון להקטין בכחצי את היקף הגיוס המתוכנן שעמד במקור על סכום של כמיליארד דולר.

חברת החשמל מתכננת לגייס לשנת 2009 סכום של כמיליארד דולר להנפקת אג"ח לארה"ב, זאת לצורך מחזור חוב של 6 מיליארד שקל שתידרש החברה לפרוע במהלך שנת 2009.

הסיבה המרכזית שבחברת החשמל מעוניינים להקטין בשלב זה את היקף הגיוס הוא המצב בשווקים, והחשש שגיוס הסכום המקסימלי יחייב את החברה לשלם ריבית גבוהה יותר ממה שתכננה. מהדיון שהתקיים בוועדת הכספים עולה כי בחברה סבורים שאפשר יהיה להשלים את יתרת הגיוס במועד מאוחר יותר ובתנאים נוחים יותר לחברה, במיוחד אם יהיה שיפור במצב השווקים במחצית השנייה של 2009.

לפי ההערכות, הקטנת הגיוס לא צפויה לפגוע ביכולתה של חברת החשמל לשרת את החוב למחזיקי אג"ח. בשלב הראשון נדרשת חברת החשמל להחזרת חוב של כ-1.5 מיליארד שקל במהלך חודש מרץ 2009 הגיוס המתוכנן יאפשר לחברה לעמוד בהחזר החוב.

הכוונה של חברת החשמל להקטין את היקף הגיוס באה כמספר ימים בלבד לאחר שסוכנות הדירוג האשראי מעלות הכניסה את אגרות החוב של החברה למעקב עם השלכות שליליות, וזאת על רקע הנזילות הנמוכה של החברה והחזר החוב הגבוה הצפוי בשנת 2009.