ערוץ 10 מודה בטעות: מעביר את שידור הפרק השני של "הישרדות" מיום שישי למוצ"ש

ערוץ 10: "קיבלנו מאות פניות מצופים מסורתיים שנפגעו מההחלטה, ושנבצר מהם לצפות בתוכנית בימי שישי. מוטב לתקן טעות מאשר לדבוק בה"

ערוץ 10 מכה על חטא ומודה בפה מלא: "טעינו בשיבוץ 'הישרדות' ביום שישי". כצפוי, "הישרדות" עוברת לשידור בימי רביעי ושבת, זאת בדומה לימי השידור בעונתה הראשונה. ההחלטה התקבלה אמש בעקבות הרייטינג שהשיגה "הישרדות" ביום שישי האחרון, שהסתכם ב-14.1% בלבד, בקרב משקי בית יהודיים.

שבועיים שודרה "הישרדות" בימי שישי, בנוסף לימי רביעי. כבר בתום הפרק הראשון ששודר בשבוע שעבר ביום שישי ורשם ממוצע של 14.3%, החליטו בערוץ 10 לבחון מחדש את השיבוץ. תחילה היו מעוניינים בערוץ לתת לתוכנית להיות משודרת במשך כשלושה-ארבעה שבועות בימי שישי בטרם קבלת החלטה, אולם הלחץ של הנתונים עשה את שלו.

נתי דינר, סמנכ"ל הפרוגרמינג והשיווק בערוץ 10: "רצינו לשנות את הרגלי הצפייה בערבי שישי, וקיווינו ש'הישרדות', שמתאפיינת בצפייה משפחתית, תצליח לעשות זאת. לקחנו סיכון מחושב, אבל הצופה אמר את דברו. נתוני הרייטינג בימי שישי היו נמוכים משמעותית מהנתונים של ימי רביעי, מה שגרם לנו להבין שלצופים המסורתיים אכן יש משקל רב. כמו כן, קיבלנו מאות פניות מצופים מסורתיים שנפגעו מההחלטה, ושנבצר מהם לצפות בתוכנית בימי ו'. מוטב לתקן טעות מאשר לדבוק בה".

על אף שעם ההודעה בדבר שיבוץ "הישרדות" בימי רביעי ושישי העבירה רשת את "שבוע סוף" לימי שבת ובערבי שישי שיבצה את "צחוק מהעבודה" של שלום אסייג, היא הצליחה גם באמצעותה להבריח את "הישרדות" מידי שישי. עתה נשאלת השאלה מה יצליחו רשת וערוץ 10, שיתמודדו ראש בראש בעוד תקופה לא ארוכה עם שתי תוכניות הריאליטי על צופי הטלוויזיה במוצאי שבת, שכן רשת עומדת להשיק במהלך החודש הקרוב את "המרוץ למיליון" שתשודר בימי חמישי ושבת.

כפי שמסתמן, "עד הבחירות זה יעבור" תשודר בימי שישי בערוץ 10 במקום הישרדות. בימי שבת, מיד אחרי פרקי "הישרדות איי הפנינה" תשודר "מהדורת השבט", מגזין בהגשת עדן הראל שיעסוק בפרק שזה עתה הסתיים. בין הפינליסטים שישתתפו בתוכנית לסירוגין: דרור נובלמן, דנה ספקטור, מאיה בצלאל ומורן שריר.

בערוץ 10 אומרים כי על אף האובדן הזמני של הצופים המסורתיים, שלושת פרקי "הישרדות איי הפנינה" הראשונים מציגים גידול של 25%, לעומת שלושת הפרקים הראשונים בעונה הראשונה (ממוצע של 19.2% לעומת 15.5%). בקרב ילדים ונוער (4-17), קהלים שאינם אופייניים לערוץ 10 בדרך-כלל, נרשם גידול של למעלה מ-30% לעומת העונה הראשונה.