צניחה של 70% במימושים של הזרים בבורסה בתל אביב

החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל: המימושים הסתכמו בכ-400 מיליוני דולרים, בהשוואה ל-1.3 מיליארדים בחודש אוקטובר ; עיקר המימושים היו במניות של חברות מענף הכימיה ומניות הבנקים

במהלך חודש נובמבר צנחו המימושים של תושבי חוץ בבורסה לני"ע בת"א והם הסתכמו בכ-400 מיליוני דולרים, בהשוואה ל-1.3 מיליארדים בחודש אוקטובר, ירידה של 70%. עיקר המימושים היו במניות של חברות מענף הכימיה ומניות הבנקים, כך מדווחת היום (א') החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.

בחודש נובמבר מימשו תושבי החוץ נטו ני"ע ישראליים סחירים בחו"ל (ממשלתיים ופרטיים) בהיקף של 170 מיליוני דולרים, בהשוואה להשקעות בהיקף של כ- 60 מיליונים באוקטובר. המימושים היו בעיקר באיגרות חוב סחירות של ממשלת ישראל בהיקף של כ-280 מיליוני דולרים; מנגד, נרשמו השקעות נטו במניות הישראליות בהיקף של כ-110 מיליונים. ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל הסתכמו בנובמבר בהיקף של כ-360 מיליוני דולרים. עוד נמסר כי הענפים העיקריים בהם נרשמו השקעות ישירות היו בענפי הכימיה והמחשבים.

במקביל, נרשמה ירידה בהשקעות של תושבי ישראל בחו''ל, הן בהשקעות הפיננסיות הסחירות והן בהשקעות הישירות. בהשקעות הפיננסיות של תושבי ישראל בני"ע סחירים בחו"ל חלה בחודש נובמבר ירידה ניכרת, והן הסתכמו נטו בכ-65 מיליוני דולרים מזה כ- 100 מיליונים הם השקעה במניות וכ-30 מיליונים מימושים באיגרות חוב זרות.

המשקיעים המוסדיים השקיעו כ-80 מיליוני דולרים במניות בחו"ל מול מימושים בסך של כ- כ-90 מיליוני דולרים באיגרות חוב זרות. משקי הבית השקיעו בחו"ל כ- 40 מיליוני דולרים, בעיקר באיגרות חוב.