שיפור קל בייצור התעשייתי של סין: מדד מנהלי הרכש עלה ל-41.2 נקודות בדצמבר - עדיין מצביע על האטה

[למדור שוקי עולם] ה-OECD צופה לסין קצב צמיחה שנתי של 7% ב-2009 ; בכיר בממשל הסיני: "המדד של דצמבר מצביע על כך שהכלכלה הסינית ממשיכה לסגת, אך קיימים סימנים לכך שהיא כבר קרובה לתחתית"

הייצור התעשייתי בסין הצטמצם זה החודש השלישי ברציפות בשל ירידה נמשכת בהיקף היצוא וכשחברות הקטינו את המלאים, מה שהוביל להרעה במצבה של הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם.

מדד מנהלי הרכש של סין עלה ל-41.2 נקודות בדצמבר מ-38.8 נקודות בנובמבר. תוצאה הנמוכה מ-50 נקודות מעידה על ירידה בתפוקה, כך שעל אף שיפור קל עדיין מדובר בתוצאה מדאיגה.

"המדד של דצמבר מצביע על כך שהכלכלה הסינית ממשיכה לסגת, אך קיימים סימנים לכך שהיא כבר קרובה לתחתית", אמר ז'אנג ליקואן, כלכלה במכון הלאומי למחקר ופיתוח של סין. "ברגע שהמדיניות המאקרו כלכלית החדשה תצא מהכוח אל הפועל ההאטה צפויה להתייצב ואף להעצר".

מדד העוקב אחרי ההזמנות בקרב החברות היצואניות עלה ל-30.7 נקודות מ-29 נקודות בנובמבר. מדד התפוקה התעשייתי טיפס ל-39.4 נקודות מ-35.5 נקודות. מדד ההזמנות החדשות עלה ל-37.3 נקודות מ-32.3 נקודות. הנתונים של נובמבר היו הנמוכים ביותר מאז התחילו לפרסם את המדדים בשנת 2005.

נראה כי שיעור הצמיחה של סין, שצפוי להתפרסם בהמשך החודש, האט ברבעון הרביעי ל-5.5%, כשה-OECD צופה כי התמ"ג של סין ב-2009 יאט לקצב צמיחה שנתי של 7%, לעומת כ-9% ב-2008. ובכל זאת, "גורו ההשקעות" ג'ים רוג'רס לא נבהל מהתחזיות המדאיגות וממשיך לרכוש מניות סיניות.