תזוזות ב-IT: מנכ"ל וואן וסמנכ"ל השיווק של טלדור התפטרו

אודי וינטראוב, מנכ"ל חברת שירותי המחשוב One תוכנה, סיים את כהונתו אחרי שלוש שנים בתפקיד ; סמנכ"ל השיווק והמכירות של טלדור, שמעון כהן, פרש מתפקידו אחרי תקופה בה כיהן כחלק מהצוות המורחב

אחרי שלוש שנים בתפקיד סיים את כהונתו אודי וינטראוב, מנכ"ל חברת שירותי המחשוב One תוכנה. על-פי הודעת החברה, פרישתו של וינטראוב "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המשקיעים", והסיבה הרשמית היא התפטרות. את וינטראוב יחליף עדי אייל, בעל השליטה בחברה.

וואן תוכנה, שנשלטת על-ידי חברת מחשוב ישיר של אייל, עברה שינויים משמעותיים בתקופתו של וינטראוב. העיקרי שבהם הוא האיחוד עם החברה-האחות, וואן מערכות, מהלך שהביא למיזוג הפעילויות והאסטרטגיה בין תחומי החומרה, השירותים והתוכנה ששתי החברות מספקות. במסגרת זו, היה וינטראוב אחראי לכניסתה של וואן לפעילות החברה מעבר לים, בעקבות מספר רכישות שביצעה החברה במזרח אירופה וכן לביצוע מספר מהלכים אסטרטגיים נוספים שכללו רכישות ושיתופי פעולה.

השנה האחרונה לא הייתה קלה בשוק ה-IT הישראלי. אמנם, החברות המובילות כמו נס, מטריקס, מלם-תים, וואן וטלדור, לא דיווחו כמעט על שינויים בהיקפי הפעילות, אך המשקיעים בת"א לא התעלמו מהמצב. כל חברות שירותי המחשוב איבדו בין 50%-70% משוויין בשנת 2008. וואן תוכנה, שנסחרת לפי שווי של 60 מיליון שקל, סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של 2008 עם מכירות של 390 מיליון שקל, גידול של כ-5% לעומת התקופה המקבילה, עם שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית.

לדברי וינטראוב הוא "בוחן כעת מספר חלופות להצטרף כמנהל וכבעל מניות לחברות בתחומי ה-IT וההיי-טק". וינטראוב אינו הפורש היחיד הבכיר בשוק ה-IT. גם סמנכ"ל השיווק והמכירות של טלדור, שמעון כהן, פרש מתפקידו אחרי תקופה בה כיהן כחלק מהצוות המורחב שהביא המנכ"ל, דורון ספיר, עם כניסתו לתפקיד בתחילת 2006.