מח"ש פתח בחקירה בעניין הדלפות המשטרה מחקירותיו של ליברמן

במארס 2008 עתר ח"כ אביגדור ליברמן לבג"ץ נגד פרקליט המדינה, משה לדור, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חוקרי המשטרה - שלטענתו הדליפו לכלי התקשורת חומרים סודיים מחקירותיו

מח"ש פתחה בחקירה בעניין ההדלפות של המשטרה של חומרי חקירה סודיים מחקירותיו של ח"כ אביגדור ליברמן. כך הודיעה היום (א') פרקליטות המדינה לבג"ץ בעקבות דיון והחלטה שהתקבלה בבג"ץ בנובמבר אשתקד בעניין.

במארס 2008 עתר ליברמן לבג"ץ נגד פרקליט המדינה משה לדור בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חוקרי המשטרה שלטענתו הדליפו לכלי התקשורת חומרי חקירה סודיים מחקירותיו. כנגד ליברמן מתנהלת חקירה פלילית ב-10 השנים האחרונות בפרשת הערבות שקיבלה מפלגתו שבה לפיה דיווחים בתקשורת מעורבים איילי ההון האוסטריים מרטין שלאף ורוברט נוביקובסקי וכן בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים דוד אפל ומגורמים הקשורים לשלאף.

ליברמן טען בעתירה באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב ויינרוט וירון קוסטליץ כי המשטרה ביצעה כלפיו מעשים בלתי חוקיים כגון האזנות סתר ותמלולים לא רלוונטיים שהיו כפופים לחסיונות מסוגים שונים. בעתירה נטען, כי המשטרה הדליפה מדי פעם חומרי חקירה סודיים רבים לכלי התקשורת וכי בפברואר אשתקד פורסמו שתי כתבות באתר האינטרנט של יואב יצחק שבהן מצוטטים קטעים שלמים

מתוך דיווח סודי של צוות החקירה בראשותו של שאול גולמן למפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי. פרקליטות המדינה באמצעות עוה"ד דנה בריקסמן ציינה כי קיים קושי בחקירת ההדלפות משום שמדובר במידע שהיה חשוף למספר רב של גורמים במשטרה ולעיתים גם בפרקליטות וכן בצוות ההגנה של החשוד. באי כוחו של ליברמן טענו, כי מעולם לא קיבלו את חומר החקירה.

עוד טענה המדינה כי ביצעה חקירה ראשונית של העניין והגיעה למסקנה וכי ההחלטה לא לפתוח בחקירה היא איננה החלטה בלתי סבירה. על כך העיר במהלך הדיון השופט אדמונד לוי כי אסור ששוטרים מדליפים ישנו בשקט בלילה וכי להדלפה יש תוצאות ויש מחיר. כאמור, הודיעה היום הפרקליטות כי בעקבות החלטת בג"ץ אשר הורה למדינה להעמיק את החקירה החליטה הפרקליטות להורות למח"ש לפתוח בחקירה בעניין תלונתו של ליברמן וזאת למרות הקשיים שחקירה זו צפויה להיתקל בהם. (בג"ץ 2511/08).